6 країн ЄС протестують e-VTOL-апарати EHang в якості швидкої допомоги
Безпілотні eVTOL-апарати від компанії EHang відправляються на нову серію випробувань в Європі. Китайський розробник продемонструє можливості льотової швидкої допомоги відразу у двох проєктах — в рамках AiRMOUR і SAFIR-Med. Серія польотів AiRMOUR пройде в Люксембурзі, Норвегії, Фінляндії та Німеччини, а SAFIR-Med – в Бельгії, Німеччині та Нідерландах. Обидві ініціативи організовані й фінансуються Європейським Союзом, а їх ключові цілі — довести ефективність eVTOL в наданні швидкої медичної допомоги та розробити звід правил для постачальників таких апаратів.
AiRMOUR стане флагманським проєктом для EHang і ЄС. Китайська компанія розробить загальну концепцію для експлуатації безпілотників у сфері охорони здоров’я, надасть eVTOL-апарати для двох пасажирів EHang 216 і проведе серію демонстраційних польотів в чотирьох містах: в Люксембурзі, Ставангері, Гельсінкі й Норд-Гессені. Основний упор буде зроблений на роботу служб екстреної допомоги, але цим не обмежиться. Отримані результати випробувань, як повідомив портал eVTOL, будуть використані при розробці набору правил і сертифікатів для загальної міської аеромобільної.
Згідно з наданим планом проєкту, результати AiRMOUR будуть розділені на три категорії. Перша – UAM Toolbox – це набір інструментів для постачальників аеротаксі та міської влади, які будуть регулювати польоти на eVTOL-апаратах. Друга — керівництво UAM для міст, операторів та інших зацікавлених сторін — опише тонкощі сертифікації й збере повний звід правил для розробників в одному документі. А остання категорія — це програма навчання для операторів міської аеромобільних, які будуть співпрацювати з Євроконтролем, органом, що регулює повітряну навігацію на території ЄС.
При цьому спочатку EHang буде зобов’язана отримати дозвіл від Управління цивільної авіації Норвегії на тривалі льотні випробування. Однак китайська компанія вже має аналогічні сертифікати в Австрії та Канаді, тому отримання дозволу від норвезької влади — це питання часу. Як очікується, перші польоти двомісних апаратів в реальних умовах — над жвавими вулицями європейських міст відбудуться у 2023 році.