Уперше літак виконає трансатлантичний політ на паливі з олії та кукурудзи
Сьогодні, 28 листопада, з Лондона до Нью-Йорка вилетить перший літак, який використає лише екологічно чисте паливо для трансатлантичного польоту. Він на 88% заправлений відходами з олії, а на 12% — відходами з кукурудзи, пишуть BBC та Reuters.
Політ через Атлантику триватиме понад вісім годин — літак вилетить з Лондона о 13:30 за київським часом, він не буде перевозити пасажирів. Для рейсу такої дальності використають понад 50 тонн екологічного палива.
Рейс, що виконується літаком Virgin Boeing 787, оснащеним двигунами Rolls-Royce (RR.L) Trent 1000, стане першим, коли комерційна авіакомпанія здійснить далекомагістральний політ на 100% SAF.
Це сталося після успішного трансатлантичного перельоту бізнес-джета Gulfstream G600, який минулого тижня здійснив переліт на такому ж паливі.
Політ проведе заснована британським мільярдером Річардом Бренсоном авіакомпанія Virgin Atlantic. Мільярдер, засновник Virgin Atlantic Річард Бренсон, виконавчий директор авіакомпанії Шай Вайс і міністр транспорту Великої Британії Марк Харпер будуть на борту літака.
Так зване чисте авіаційне паливо (SAF) виготовляють з різної сировини, зокрема з зернових культур, побутових відходів та кулінарної олії. SAF уже використовується в реактивних двигунах у складі суміші з традиційним гасом, але після успішних наземних випробувань Virgin та її партнери Rolls-Royce, Boeing та інші отримали дозвіл на польоти з використанням лише SAF.
За оцінками фахівців, на авіацію припадає 2—3% світових викидів вуглецю. Паливо SAF є ключем до скорочення цих викидів, але воно дороге та виготовляється в недостатніх обсягах. Європейські авіакомпанії заявили, що хочуть використовувати 10% SAF до 2030 року, а мета галузі — скоротити викиди вуглецю до нуля до 2050 року.
Водночас Екологічна правозахисна група Stay Grounded назвала цей політ “маневром для відволікання уваги”.
“Паливні замінники навіть близько не наблизилися до того, щоб бути масштабованими в необхідні терміни, щоб уникнути кліматичного колапсу. Нагальною потребою є зменшення спалювання викопного авіаційного палива, що означає скорочення польотів, де це можливо”, – сказала Магдалена Хойвізер, яка представляє мережу.
Авіаційна галузь сподівається, що рейс Virgin Atlantic приверне увагу урядів до необхідності надання фінансової підтримки для того, щоб зробити SAF більш доступним.