Porsche 911 встановив новий світовий рекорд підйому на висоту після сильної модифікації (фото)
Porsche записала ще один рекорд у довгий список своїх досягнень. У грудні 2023 року сильно модифікований 911 Carrera 4S піднявся на вершину західного хребта Охос-дель-Саладо, найвищого вулкану у світі — 6734 метри. За кермом нового рекордсмена світу знаходився французький гонщик Ромен Дюма.
Ідея створення «рекордного» 911 народилася у 2019 році. Її автори — Клаус Зеллмер та Френк Уоллісер. Перший на той час був президентом Porsche у Північній Америці. Другий — віце-президентом з динаміки автомобілів та провідним керівником проєкту 918 Spyder. Вони вирішили, що такий рекорд стане ідеальним способом відсвяткувати 30-річчя 964 Carrera 4, першого повнопривідного 911.
Інженери побудували два «всюдиходи» Porsche 911 — «Доріс» та «Едіт». Обидва отримали запатентовану систему підвіски, яка спочатку призначалася для 919 Hybrid Le Man. Але є й відмінності. «Едіт» отримала першу систему кермового управління від Porsche та серйозно полегшену конструкцію. Саме їй належить новий світовий рекорд.
Обидва використовували стандартний 3,0-літровий опозитний шестициліндровий двигун Carrera 4S із двома турбінами віддачею 443 к.с. та 529 Нм. Працює агрегат із заводською семиступінчастою механічною коробкою передач, але потужність на колесах контролюється вручну за допомогою перемикачів на панелі приладів. Водій може обирати між заднім та повним приводом. Для цього стандартний для Carrera 4S задній диференціал, що блокується, доповнили спеціально розробленим переднім.
З гірськими рельєфами «всюдихід» справляється завдяки гігантським 34-дюймовим шинам, встановленим на 16-дюймові колісні диски. Розмір дорожнього просвіту складає 348 мм. Передача, виготовлена німецькою фірмою Tibus, з передавальним числом 1:3,6 ефективно перетворює першу та другу передачі на понижуючі. Як кажуть у Porsche, на сьомій передачі швидкість становить близько 97 км/год.
Але те, що дійсно дозволило «911» піднятися на найвищий вулкан світу — це система підвіски Warp Connector, яка мала дебютувати у 2014 році на «ле-манівському» боліді 919 Hybrid. Саме вона перетворила спортивний автомобіль на справжній гусеничний всюдихід, здатний долати будь-які перешкоди.
Після повернення з Чилі обидва модифіковані Porsche 911 Carrera 4S займуть місце в музеї компанії.