Starlink запрацював в Індії і має намір підключити 200 тис користувачів за рік
SpaceX зареєструвала в Індії 100% дочірню компанію для виходу сервісу Starlink на місцевому ринку телеком-послуг. Ця компанія вже подала заявку на отримання ліцензії, яка дозволить приєднати до Starlink до 2022 року 200 тисяч терміналів користувачів. Якщо ініціатива буде схвалена, Індія стане для SpaceX найбільшим ринком за кількістю користувачів супутникового Інтернету — за останніми офіційними даними, у компанії в серпні було всього 100 тис. абонентів в 14 країнах.
Starlink працюватиме в Індії під брендом Starlink Satellite Communications Private Limited, а очолив регіональний підрозділ Санджай Бхаргава — один із колишніх топ-менеджерів платіжної платформи PayPal, повідомляє TechCrunch. За його словами, Starlink готова співпрацювати з провідними операторами та розробниками нових телекомунікаційних систем.
З виходом на індійський ринок Starlink підтримує раніше зазначену бізнес-стратегію — не конкурувати з провідними операторами, а забезпечити якісним підключенням сільські місцевості та райони, де немає стабільного зв’язку. І значна частина районів Індії якраз потрапляє в цю категорію за даними сервісу Speedtest за третій квартал 2021 року, середня швидкість завантаження даних усередині країни становить 12,07 Мбіт/с, що помітно нижче середньосвітового показника 35,26 Мбіт/с.
Раніше представники Starlink повідомили, що ще до офіційного запуску підрозділу в Індії компанія отримала 5 тисяч передзамовлень від місцевих жителів на свої термінали. Початок офіційної роботи, як очікується, помітно збільшить потік заявок. Потреба сервісу в країні настільки висока, що Starlink об’єдналася з індійським аналітичним центром Niti Aayog, щоб визначити 12 районів країни для першочергового підключення.
Попри те, що понад півмільярда людей в Індії підключені до Інтернету, приблизно стільки ж не мають до нього доступу. За оцінками галузі, сотні мільйонів індійців, які проживають у сільській місцевості, взагалі не мають доступу до будь-якої широкосмугової мережі.
Безумовно, ключовим фактором для швидкого розвитку Starlink в Індії буде вартість комплекту обладнання (в США та Європі він коштує $499) і ціна місячного абонементу. Мешканці сільських районів Індії навряд чи зможуть дозволити собі масово платити еквівалент $99 на місяць за супутниковий інтернет. З іншого боку, компанія може піти на новий для себе маркетинговий крок і дозволити підключення до одного терміналу кількох локальних користувачів з шарингом місячного платежу.