Росія присвоїла понад 400 літаків: Це найбільша крадіжка в історії

Вчора, 28 березня 2022 року закінчився термін для повернення російськими авіакомпаніями в рамках санкцій ЄС понад 400 лізингових літаків на суму майже $10 млрд.

Проте іноземні орендодавці фактично втратили надію на повернення своїх літаків – росія їх забрала собі, що є найбільшою крадіжкою в історії.

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на Reuters.

Більшість цих літаків ще літають російськими внутрішніми маршрутами, хоча на Бермудських островах та в Ірландії, де більшість зареєстровано, дію сертифікатів льотної придатності призупинено, що зазвичай означає, що перельоти та будь-яка експлуатація повинні бути припинені.

Боюся, ми станемо свідками найбільшої крадіжки літаків в історії комерційної цивільної авіації“, — вважає Володимир Білоткач, доцент кафедри управління повітряним транспортом Сінгапурського технологічного інституту.

Подвійна реєстрація заборонена згідно з міжнародними правилами, але росія вже внесла більшу частину літаків, що є іноземною власністю, до свого власного реєстру.

Попри те, що літаки застраховані, безпрецедентний характер і масштаби потенційних збитків, ймовірно, означатимуть роки судових спорів між лізингодавцями та страховиками до прийняття будь-яких рішень щодо виплат, вважають аналітики.

І навіть якщо літаки будуть вилучені, вартість повернення буде під питанням, тому що літаки повинні мати точні записи технічного обслуговування, щоб переконатися, що вони були оснащені справжніми деталями, які можна відстежити. А внесення цих записів повинно відбуватися сертифікованими спеціалістами на сертифікованих станціях обслуговування. Сертифікати цих станцій теж відкликані.

Основний парк літаків у світі становлять Airbus і Boeing, що також і стосується російських авіакомпаній. Попри російської пропаганди, літати росіяни воліють на літаках західних компаній, адже аналогів в росії просто нема. Є розхвалена росіянами новинка Sukhoi Superjet 100, але ця штука має вкрай малу дальність та мало посадкових місць. І також цей літак частково збирається із західних деталей, які теж не можна ввозити в росію.

Ми писали статтю про перспективи російської авіації на прикладі найбільшої авіакомпанії росії “Аерофлот”, можна ознайомитись тут Аерофлот намагається обійти санкції, щоб літати за кордон

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше