SpaceX відклала запуск прототипу ракети Starship всього за 1.3 секунди до старту

Вчора ввечері мав відбутися важливий тестовий запуск прототипу надважкої ракети Starship, однак за 1,3 секунди до старту автоматика SpaceX скасувала запуск через проблеми, пов’язані з двигуном Raptor. Потім компанія заявила, що відклала запуск на добу і, швидше за все, повторить спробу сьогодні або завтра. Поки в мережі можна знайти інформацію про спробу запуску сьогодні о 21:00 або 22:00 за Києвом. Активні роботи з підготовки до запуску ведуться на майданчику в Бока-Чіка штат Техас.

SpaceX поділилася в Twitter відеозаписом скасування польоту. Компанія також підтвердила, що прототип Starship з серійним номером 8, або просто SN8, спробує злетіти на висоту 12,5 км. Політ на настільки великій висоті є саме амбітне випробування системи, оскільки раніше ракета пару раз «підстрибувала» в повітря приблизно на 150 метрів (мова йде про прототипи SN5 та SN6 на початку цього року).

При цьому метою польоту SN8 не є досягнення заявленої висоти в дюжину кілометрів, а, скоріше, перевірка декількох ключових компонентів системи Starship. «Цей суборбітальний політ призначений для перевірки ряду завдань, починаючи з того, як працюють три двигуни Raptor, до загальних аеродинамічних можливостей транспортного корабля (включаючи його закрилки) і системи управління подачею палива від основних та малих баків. SN8 також спробує виконати маневр з переворотом при посадці, який буде проведено вперше для корабля такого розміру», — йдеться в заяві SpaceX.

З огляду на складність завдання і масу змін в SN8, виконавчий директор SpaceX Ілон Маск (Elon Musk) раніше озвучив низькі шанси на повний успіх з першої спроби: «Багато що потрібно зробити правильно, так що шанс один до трьох», а потім додав: «І тому у нас вже готуються прототипи SN9 та SN10». Відносно відмінностей SN8, SN9 та SN10 він тоді ж зазначив: «У нових прототипах — безліч дрібних поліпшень, але в цілому вони дуже схожі. Електрика більш надійна, поліпшені двигуни, більш герметичний носовий обтічник і так далі. Серйозні поновлення заплановані для SN15».

Starship SN8 побудований з нержавіючої сталі, а прототипи представляють ранні версії ракети, яку Маск представив торік. Компанія розробляє Starship з метою запуску вантажів та відправки до 100 осіб в місіях до Місяця та Марса. У той час як ракети Falcon 9 та Falcon Heavy від SpaceX є частково багаторазовими, мета компанії полягає в тому, щоб зробити Starship повністю багаторазовим кораблем, здатним літати регулярно з відносно короткими проміжками між польотами, коли ключовою статтею витрат стане паливо, а не дороге устаткування.

Наразі, в ракет сімейства Falcon 9 багаторазовою є тільки перший ступінь, та, деколи, обтічники. А другий ступінь для кожного запуску виготовляється повністю новою. А в Starship другою ступінню є сам корабель Starship, котрий буде кожного разу повертатися на Землю повністю.

SpaceX також зазначила, що вона провела в цілому більш як 16 000 секунд (чотири з половиною години) випробувань двигунів серії Raptor, які лежать в основі Starship. Компанія створює і тестує прототипи Starship на своєму підприємстві в Бока-Чіка в штаті Техас. Об’єкт розташований на узбережжі Мексиканської затоки на схід від техаського міста Браунсвілл на кордоні з Мексикою. SpaceX очікує, що перші випробування в рамках орбітального польоту Starship відбудуться не раніше наступного року.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше