У Німеччині створили автомобільний електродвигун з масляним охолодженням – його складно перегріти навіть за жорсткої експлуатації
Німецька компанія Mahle розробила електромотор, який може постійно працювати під навантаженням понад 90% від пікового. Електродвигун Superior Continuous Torque (SCT) не перегрівається на переважній більшості жорстких режимів експлуатації. При цьому він компактний і легкий, що також робить його дешевшим. Очікується, що електродвигун SCT стане основою легкових електромобілів, так і важкої техніки на електротязі.
Звичайні електродвигуни не можуть довго працювати на навантаженнях, близьких до максимальних – вони банально перегріваються. Доходить до того, що в електромобілях тривале навантаження на електродвигуни не піднімається вище 50-60% від пікової. Щоб краще охолоджувати електродвигун, його доводиться робити масивніше — більше і важче. Так можна збільшити тривале навантаження на електродвигун до 70-80%, але досить великою ціною як у грошах, так і шляхом втрати частини корисного навантаження (яку з’їсть зайва вага електродвигуна).
Німецьким інженерам вдалося розробити легкий та потужний електричний двигун, який може тримати постійне навантаження понад 90% від максимального. Вантажівка з таким двигуном не видихнеться на крутому підйомі з важким вантажем у кузові, а гоночний електромобіль покаже дива роботи під навантаженням на трасі.
Секрет розробки полягає в автоматичній подачі олії для охолодження. Олія всмоктується через центральний забірник і за рахунок відцентрової сили ротора, що обертається, прокачується навколо котушок. Нагріте масло з двигуна може використовуватися як для обігріву вузлів і агрегатів електромобіля, наприклад, взимку акумуляторного блоку, або ж охолоджуватися через радіатори.
Більш того, конструктори Mahle розробляють версію електродвигуна, що охолоджується маслом, без постійних (неодимових) магнітів. Такі електродвигуни не залежатимуть від поставок рідкісноземельної сировини і будуть дешевшими, хоча внаслідок заміни магнітів на електрообмотку двигуни будуть трохи більшими. Раніше ми повідомляли про цю розробку Mahle.