Пункт пропуску “Ягодин-Дорогуськ” паралізовано – Держмитслужба
Страйк польських далекобійників паралізував роботу найбільшого на українсько-польській ділянці кордону вантажного пункту пропуску “Ягодин – Дорогуськ”
Про це повідомляє Державна митна служба України.
Протягом зміни (12 годин) ночі з 5 на 6 вересня на виїзд з України через “Ягодин-Дорогуськ” було пропущено 0 (нуль) вантажівок. В Україну в’їхало 40 вантажівок. За попередню зміну (вдень, 5 вересня) українські митники прийняли 310 транспортних засобів, відправили до Польщі – лише 159.
За інформацією Люблінської поліції, національна дорога №12 перекрита в обох напрямках через блокування проїзду польськими тягачами та причепами.
Станом на 13:00 6 вересня в черзі на виїзд з України очікує близько 2600 вантажівок, на в’їзд в Україну – 350. Нині через “Ягодин” пропускають лише пасажирські рейсові автобуси міжнародного сполучення.
“Держмитслужба в межах компетенції робить усе можливе для вирішення ситуації, триває діалог щодо збільшення пропускної спроможності з польської сторони. Однак вимоги, які висувають польські перевізники, лежать поза нашою компетенцією, тож розв’язання проблеми займаються на міжурядовому рівні“, – заявляють у Держмитслужбі.
Митники просять перевізників скористатись іншими пунктами пропуску на кордоні з Польщею, де черги значно менші. Зокрема станом на ранок 6 вересня на виїзд з України у пункті пропуску “Краківець-Корчова” очікували 500 вантажівок, “Рава-Руська-Гребенне” – 550 вантажівок, “Шегині-Медика” – 360 вантажівок.
- 2 вересня Волинська митниця повідомляла про 50-кілометрові черги з вантажівок на під’їзді до Ягодина і просили перевізників оминати цей пункт пропуску.
- 5 вересня у Польщі водії вантажівок заблокували під’їзд до пункту пропуску Дорогуськ-Ягодин, вимагаючи запровадження цілодобової фітосанітарної та ветеринарної експертизи.
Що сталося?
Польські та українські водії розпочали страйк через повільну роботу польських митників.
Про це повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм у Facebook в понеділок.
“Сьогодні на польському пункті пропуску “Дорогуськ” страйк. Водії вантажівок перекрили трасу, щогодини пропускають по дві автівки: одну з товаром і одну порожню“, – пише Найєм. За його словами, польські водії висунули три вимоги: пришвидшити фітосанітарний та ветеринарний контроль та перевести службу у цілодобовий режим роботи.
Заступник міністра нагадав, що до повномасштабної війни контроль проходили до 80 вантажівок на добу, а в останні дні їхня кількість скоротилася до проміжку від 12 до 25 авто.
“Якщо є об’єктивні причини такого уповільнення роботи, то ми готові зробити від себе усе залежне для прискорення процесу і збільшення пропускної здатності пункту пропуску. Але разом з тим, ми чекаємо і від усіх служб з польського боку такого ж поступу“, – наголосив Найєм.
Він нагадав, що Україна пропонувала винести це оформлення за межі пункту пропуску, надати своїх фахівців, організувати перевірку на українському боці та погодитися на варіант колег з Польщі. Попри це, поступу не було і щодня перевірялося дедалі менше автівок.
Черга біля Ягодина, зауважив він, зросла до 54 кілометрів. “Всі розуміють – черга тільки виросте на перекритій трасі, якщо нічого не зміниться у найближчі години, максимум – дні“, – додав Найєм. Він пояснив, що простій українських вантажівок у черзі коштує їм щодня приблизно 400 євро на кожній автівці, і за тиждень у черзі перевізник втрачає “не просто гроші, а й будь-який сенс працювати взагалі“.
Цю проблему, переконаний посадовець, має вирішити налагодження цілодобового фітосанітарного і ветеринарного контролю, чого, зокрема, і вимагають польські перевізники.
Найєм зауважив, що останні також вимагають скасувати “транспортний безвіз” для українських перевізників, проте припустив, що це політична вимога польських перевізників, або спричинити додатковий тиск на польський уряд. “Про скасування “транспортного безвізу” не йдеться”, – наголосив він.
Також, хочемо зауважити, що в Україні війна, і все ввозиться із-за кордону, але, очевидно, попри те що Польща дійсно дуже допомагає Україні, є і дуже потужна протидія, особливо польських прикордонників, на це неодноразово звертають увагу українські волонтери в соціальних мережах. Але, віз і нині там. Проблема ніяк не вирішується.