Стало відомо, навіщо США створили найповільніший у світі літак XF5U

У 30-х роках американський конструктор Чарльз Ціммерман захопився концепцією «дискоїдного» літака. Результатом цього захоплення стало повітряне судно Vought V-173, яке отримало прізвисько «Літаючий млинець». Завдяки незвичайній конструкції спроектований Циммерманом літак міг не лише злітати вертикально, а й переміщатися у просторі на надмалих швидкостях, а також зависати у повітрі.

Варто відзначити, що першою моделлю «Літаючого млинця» стала V-162. Вона була спроектована конструктором у 1933 році під патронатом NACA (колишня назва NASA). Широкої підтримки екзотична концепція не набула. У результаті керівництво NACA відмовило Циммерману у виділенні фінансування створення повноцінного повітряного судна.

У 1937 році проектом «Літаючого млинця» зацікавилася компанія Chance Vought. Її топ-менеджменту вдалося переконати командування ВМС США у його життєздатності. Це стало можливим завдяки тому, що ВМС був потрібний літак, здатний злітати з ВПП довжиною не більше 60 м.

Перший політ прототипу V-173, зробленого з деревини та брезенту, відбувся восени 1942 року. Він отримав дві силові установки Continental сукупною потужністю 160 кс. Для зависання повітря потужності двигунів виявилося недостатньо. Водночас прототип легко змивав у повітря з місця, а також сідав на 15-метрову ЗПС. Його гранична швидкість становила 222 км/год.

Розробка повноцінного літака розпочалася 1943 року. Модель Vought XF5U вийшла вп’ятеро більшою за прототип. Вона комплектувалася двома силовими установками Pratt & Whitney потужністю 2700 кс. Цього було достатньо для розгону до 765 км/год. Більш того, внаслідок великої потужності “движків” XF5U міг переміщатися у повітрі на швидкості 32 км/год. Він був визнаний найповільнішим літаком на планеті.

У компанії Chance Vought виникли проблеми із закупівлею комплектуючих. В результаті розробка найповільнішого у світі палубного винищувача затягнулася. На початку весни 1947 року командування ВМС закрило проект, оскільки повітряне судно не могло скласти конкуренцію новим реактивним літакам «Фантом».

Джерело prostomob

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше