Ліміт на безліміт. Ілон Маск обмежує користування Starlink та пропонує доплачувати за швидкість
Компанія SpaceX, яка належить американському мільярдеру та винахіднику Ілону Маску, запроваджує обмеження на інтернет-сервіс Starlink.
Відтепер користувачам високошвидкісного супутникового інтернету від SpaceX доведеться відстежувати, скільки трафіку вони споживають. У компанії повідомили, що приблизно 10% клієнтів сервісу використовують більше одного терабайта на місяць. Це призводить до перевантаження мережі, особливо в години пікового споживання.
Тому SpaceX запроваджує два тарифи – «Базовий» і «Пріоритетний». Різниця між ними очікувано полягає у швидкості передачі даних. Усім клієнтам автоматично пропонується користуватися «Пріоритетним» тарифом. Проте як тільки обсяг споживання перевищить один терабайт, їх примусово переводитимуть на «Базовий».
«Під час перевантаження мережі користувачі з базовим доступом можуть спостерігати зниження швидкості та продуктивності інтернету. Це може призвести до погіршення роботи деяких сервісів та програм на кшталт застосунків для перегляду потокового відео», – йдеться в повідомленні SpaceX.
Проте клієнти компанії завжди можуть заплатити, аби знову насолоджуватися високошвидкісним інтернетом. Для тих, хто використовує сервіс для домашніх потреб, кожен «зайвий» гігабайт обійдеться у 25 центів. Бізнесам за той же обсяг трафіку доведеться доплачувати $1.
Обмеження стосуються насамперед клієнтів зі США та Канади. Проте не виключено, що з розширенням мережі супутникового зв’язку вони можуть торкнутися й інших регіонів. Як зазначили в компанії, для забезпечення якомога більшої кількості людей високошвидкісним інтернетом, їм доведеться збалансовувати можливості Starlink з попитом користувачів.
Нагадаємо, супутниковий інтернет Ілона Маска працює й в Україні. Нещодавно мільярдер зробив кілька провокаційних заяв щодо цього, зокрема, про припинення фінансування проєкту коштом SpaceX. Проте пізніше він повідомив, що не збирається відключати Starlink для України. Підприємець також натякнув, що компанія може почати приймати пожертви на розширення мережі в регіонах, які цього потребують.