Українські інженери створили стійкий до РЕБ тактичний безпілотник «Шкіпер», який довів свою ефективність на фронті (фото)
Інженери SpecAero створили оперативно-тактичний розвідувальний комплекс «Шкіпер», що складається з наземної станції та двох дронів. Безпілотник не має хвостового оздоблення, це не літак, а монокрило авторської розробки.
Перевагами комплексу є витривалість від пошкоджень та відмінне планування. Він аеродинамічний, з вимкненим двигуном “Шкіпер” здатний планувати. Якщо безпілотник втрачає зв’язок з оператором, він за кілька секунд починає реалізовувати програму «Повернутися додому» автоматично за інерційною системою, магнітним компасом та загальною навігацією.
БПЛА «Шкіпер» запускається зі стартової платформи з леєром, що додається в комплексі. Крім того, SpecAero обов’язково пропонує та включає при покупці комплексу: навчання для екіпажу. За словами керівника компанії, це зменшує втрати безпілотника з вини пілота.
Безпілотник може перебувати у повітрі близько 2 годин, пролетіти до 80 км. На піковій відстані за 40 км від оператора інженери зберегли управління, телеметрію та відеосигнал.
“Шкіпер” протестований під дією РЕБ – фахівці намагалися заглушити безпілотник, але не змогли. Виносні антени можна встановлювати на відстані близько 30 метрів, щоб убезпечити оператора.
Комплекс використовує авторську платформу F23, розроблену SpecAero. Частоти, на яких працює «Шкіпер», розробники не розголошують, але зазначають, що вони нестандартні та захищені.
Крім того, конструктори використовують технічну навігацію способом тріангуляції, визначають місцезнаходження, об’єкт, місце розташування борту без GPS. А також постійно удосконалюють безпілотник, вони впровадили систему захисту аналогового відео. На відміну від цифри, аналоговий зв’язок може витримувати перешкоди, зменшувати якість картинки, погіршуватися, але при цьому продовжувати працювати.
Конструктори виготовили вже 10 комплексів, 6 з них перебувають на фронті. “Шкіпер”, за словами керівника компанії, вже довів свою ефективність. Це діюча система.