Нові двигуни для місячної космічної станції NASA Gateway пройшли випробування
NASA та Aerojet Rocketdyne роблять великий крок у тестуванні нового іонного двигуна, який допоможе досліджувати Місяць. Відповідно до заяви агентства, удосконалена електрична рухова система (AEPS) проходить кваліфікаційні випробування в дослідницькому центрі Glenn Research Center в Клівленді.
AEPS — це двигун на ефекті Холла, який прискорює іони для створення тяги. AEPS використовує електроенергію, вироблену сонячними батареями, для створення постійного потоку іонізованого газу ксенону, створюючи низьку, але високоефективну тягу.
За даними NASA, 12-кіловатний рушій Холла є найпотужнішим електричним рушієм у виробництві, він більш ніж у два рази потужніший за поточний сучасний космічний електричний рушій. Агентство каже, що новий двигун буде мати вирішальне значення для майбутніх наукових і дослідницьких місій на Місяці та за його межами.
«AEPS — це дійсно технологія наступного покоління», — сказав Клейтон Качеле, керівник проекту AEPS у дослідницькому центрі NASA Glenn у Клівленді, у липневій заяві під час попереднього тестування.
«Поточні електричні силові установки споживають близько чотирьох з половиною кіловат потужності, тоді як тут ми значно збільшуємо потужність в одному двигуні», – додав Качеле. «Ця можливість відкриває світ можливостей для майбутнього дослідження космосу, і AEPS доставить нас туди далі та швидше».
Підрулюючі пристрої будуть використовуватися на силовому та руховому елементі (PPE) Gateway; Запланована NASA місячна космічна станція, яка підтримуватиме місії Artemis тощо. Ксеноновий газ для двигунів буде одним із запасів, які необхідно поповнювати вантажними місіями до Ворот, щоб забезпечити безперебійну роботу невеликої місячної станції. З цією метою компанія OHB у Бремені, Німеччина, розробляє спеціальну систему передачі ксенону (XTS).
У 2024 році NASA випробує другу кваліфікаційну статтю двигуна. Це випробування моделюватиме умови, з якими, ймовірно, зіткнеться AEPS під час початкового підйому орбіти Gateway і переходу на місячну орбіту. NASA планує працювати з двигунами 23 000 годин протягом майже чотирьох років випробувальної кампанії у вакуумних камерах NASA Glenn.