Аеропорт Бориспіль створив ілюзію безпеки на центральному вокзалі Києва
Рамки металодетекторів та рентген-установки для перевірки валіз пасажирів з аеропорту Бориспіль тепер знаходяться на головному залізничному вокзалі української столиці «Київ-Пасажирський». Обслуговують їх працівники служби авіаційної безпеки Борисполя.
Цей проект — спільна реалізація «Укрзалізниці» та аеропорту. У Мінінфраструктури, у підпорядкуванні якого перебувають обидва підприємства, заявили — так хочуть підвищити безпеку та надати роботу 60 працівникам аеропорту, які перебували у простої після початку війни.
Рамки не врятують будинок від руйнування
Рамки та рентген-установки розташовані всередині головних вестибюлів вокзалу. Якщо хтось захоче вчинити теракт, він зайде у будівлю та досягне мети. Постраждає і вокзал, і пасажири, які змушені чекати у черзі на контроль.
Контроль на вході в залізничні вокзали вже багато років є у росії. У 2013 році смертник підірвав себе якраз на подібному контролі на вокзалі у Волгограді. Тоді загинули 14 людей, зокрема два співробітники пункту огляду. Те, що сталося, показало неефективність подібних заходів, які створюють незручності, але реально не підвищують безпеку.
Контроль провезення зброї не спрацює
Ще одна декларована мета встановлення рамок та рентген-установок на вокзалі у Києві – контроль провезення зброї у поїздах. Проте навколо вокзалу Києва не встановлено паркану, немає жорсткого контролю доступу, як в аеропортах.
В результаті людина, яка хоче провезти зброю, зайде на платформу не через вокзал або сяде на станції, де немає контролю — зараз це всі вокзали України, за винятком одного в Києві. Хоча Мінінфраструктури декларує встановлення рамок на інших вокзалах, воно не зможе охопити контролем усі станції країни. На це не вистачить ні грошей, ні людей, яких потрібно спеціально навчати, щоб користуватися обладнанням для огляду.
Навіщо реально потрібні нові заходи безпеки на вокзалі?
Схоже, основна причина появи рамок — створити впевненість, що «Укрзалізниця» тримає безпеку на вокзалах під контролем. Проте коментарі розгніваних пасажирів на сторінці залізничного оператора в мережі Facebook показали, що ідея не спрацювала. Замість схвалення «Укрзалізниця» отримала хейт від своїх клієнтів, яким тепер треба приїжджати за годину, щоб не запізнитися на поїзд, та стояти у черзі на межі.
Друга причина нових заходів – дати роботу співробітникам Борисполя та отримати компенсацію за їхню роботу від «Укрзалізниці», оскільки головний аеропорт країни простоює з початку війни й нічого не заробляє.
Проте чи варто було для цього створювати незручності для десятків тисяч пасажирів, які щодня вирушають із вокзалу «Київ-Пасажирський» та ще й копіювати для цього невдалий досвід країни-агресора?