Alibaba разом з китайським автоконцерном SAIC буде випускати електромобілі
Китайський ринок електромобілів вабить найрізноманітніші компанії, гравці IT-сектора починають створювати альянси з місцевими автовиробниками, щоб більш ефективно використовувати наявну інфраструктуру. Alibaba вже є інвестором Xpeng Motors, а тепер ще й стала партнером найбільшого державного автоконцерну SAIC з випуску електромобілів нової марки IM.
Спільне підприємство за участю SAIC, Alibaba та державного інвестиційного фонду Shanghai Zhangjiang Hi-Tech Park Development було створено 25 грудня. Автовиробник отримав в ньому 54% капіталу, два інших учасники — по 18%. Треба сказати, що у SAIC та Alibaba вже був досвід співпраці при створенні автомобілів, починаючи з 2014 року, але вперше вони об’єднують зусилля для виробництва електромобілів.
Первістком марки IM стане седани на електротязі, що комплектуються тяговими батареями виробництва CATL та процесорами NVIDIA в складі систем активної допомоги водієві. На першому етапі обіцяні функції типу автоматичного паркування, а внесок Alibaba буде виражений в інтеграції в мультимедійну систему електромобіля функцій роботи з соціальними мережами. Приймання попередніх замовлень на електричний седан почнеться у квітні, а у 2022 році асортимент моделей IM поповниться кросовером.
На початку тижня пошуковий гігант Baidu оголосив про співробітництво з приватною компанією Geely для спільного виробництва електромобілів. Відома в статусі контрактного виробника мобільних пристроїв Apple компанія Foxconn теж співпрацює з Geely у сфері виробництва електромобілів, але при цьому пропонує свою «еталонну» платформу для створення транспортних засобів на електротязі. У листопаді агрегатор послуг таксі Didi у співпраці з BYD випустив електричний седан. Партнери розраховують продавати до 2025 року не менше мільйона електромобілів на рік.
Foxconn також допомагає компанії Byton розробляти однойменні електромобілі. Компоненти для цього типу транспортних засобів Foxconn поставляє вже кілька років, його партнерами є BMW та Tesla. До середини цього десятиліття китайська влада має намір довести частку машин на електротязі до 20% від усіх проданих автомобілів в країні. Минулого року в КНР було продано 25,3 млн автомобілів, з них тяговими електродвигунами в тій чи іншій комбінації оснащувалися 1,36 млн машин. Цього року попит на автомобільному ринку Китаю повинен вирости до 25,77 млн екземплярів, як очікують експерти UBS.