Alphabet закрила проєкт інтернет-аеростатів Loon через нерентабельність
Повітряним кулям Project Loon, які вже пройшли випробування в Африці, доведеться спуститися на землю зі стратосфери. Витрати на розробку і розгортання технології бездротового мобільного інтернету у віддалених регіонах планети виявилися занадто високими в довгостроковій перспективі, заявили представники Alphabet.
Project Loon вперше заявив про себе як побічний проєкт Google у 2013 році, коли компанія сподівалася пристосувати дрейфуючі в стратосфері повітряні кулі для роздачі широкосмугового інтернету в сільських регіонах. За минулі роки інженери домоглися передачі сигналу на відстань в 1000 км, встановили рекорд по відстані між аеростатами, яким вдалося встановити контакт, і рекорд за тривалістю перебування в повітрі. Технологію тестували над Новою Зеландією і Бразилією, перш ніж укласти контракт на комерційне використання з владою Кенії.
Попри всі успіхи команди проєкту, у фінансовому відношенні технологія виявилася занадто дорогою в довгостроковій перспективі й, в кінцевому підсумку, невигідною для користувачів, пише CNBC.
«Не дивлячись на те, що ми знайшли ряд зацікавлених партнерів, ми не змогли знайти способу знизити вартість достатньою мірою, щоб створити довгостроковий, стійкий бізнес», – написав у блозі директор Loon Аластер Уестгарт.
Також він згадав, що ідея підключення «останнього мільярда користувачів» – найскладніша проблема з усіх в індустрії зв’язку, і що для цих важкодоступних спільнот послуги мобільного інтернету виявляються просто непомірно дорогими.
В окремому повідомленні Астро Теллер, глава підрозділу Х і голова ради директорів Loon, заявив, що проєкт пожертвує $ 10 млн «на підтримку некомерційних організацій і підприємств, що займаються зв’язком, інтернетом, бізнесом і освітою в Кенії».
«Сумно, що всупереч революційним технічним досягненням команди за останні дев’ять років, шлях до комерційної ефективності виявився набагато більш довгим і ризикованим, ніж ми сподівалися», – заявив Теллер.
Ще однією невдачею Alphabet став проєкт розумного міста в Торонто, який мало намір втілити дочірнє підприємство Sidewalks Labs. Компанія працювала над цим проєктом понад три років. Серед названих причин – «безпрецедентна економічна невизначеність».