Альтернатива дизпаливу та бензину: в ВДТСУ виступили за розвиток мережі метанових заправок
ГБО на метані можна встановити на дизельне та бензинове авто. Україна не відчуває дефіциту цього виду палива, яке на біржі коштує дешевше за бензин, – 29 грн.
В Україні в умовах дефіциту палива необхідно розвивати роздрібні продажі стисненого природного газу (ЗПГ, або метану) та стимулювати власників автомобілів до встановлення ГБО на метані. Про це заявив голова Оператора ДМС України (ВДТСУ) Сергій Макогон.
За його словами, стислий метан може допомогти послабити паливну кризу. Наразі цей вид палива продається на АГНКС “Укравтогаз” без черг.
До того ж держава підтримує використання цього виду палива. Зокрема, продовжується програма компенсації витрат на встановлення ГБО через податкову знижку. Також Верховна Рада ухвалила закони (проекти №3477 та №3476), які, за словами Макогона, передбачають звільнення від оподаткування ввезення авто на газ.
“Нафтогаз” та “Укравтогаз” мають зафіксувати вартість метану (до 35 грн) на АГНКС та гарантувати роботу всіх станцій. Наразі вартість метану на біржі становить 29 грн/куб. м, що значно дешевше за бензин”, – написав глава ВДСУ.
Також, за його словами, в Україні слід спростити відкриття нових заправок із метаном. Тим більше що країна покриває внутрішні потреби внаслідок власного видобутку. У майбутньому ЗПГ стане BioMethan.
Макогон додав, що ГБО на метані можна встановити як на бензинове, так і дизельне авто. В Україні залишається значна кількість транспорту на ЗПГ, особливо вантажного. На сьогодні водії таких машин не мають проблем із заправкою, тому що метан транспортується трубами, а не бензовозами.
“Електромобілі – це майбутнє для особистого транспорту. Але для важкої техніки, автобусів, муніципального транспорту метан є реальною альтернативою дизелю та бензину”, – підсумував Макогон.