Американський стартап Urban eVTOL представив електроавто зі швидкістю польоту до 400 км/год
Нещодавно створена компанія Urban eVTOL поділилася інформацією про індивідуальний повітряний електричний транспорт майбутнього. Апарат Leo з вертикальним зльотом та посадкою зможе приземлятися на ділянку трохи більше одного паркувального місця для авто і літати зі швидкістю до 400 км/год на відстань до 500 км. Він буде ідеальним рішенням для приватного використання, але шлях до мети буде довгий та тернистий.
Компанію Urban eVTOL створили два фахівці — Піт Бітар (Pete Bitar) та Карлос Салафф (Carlos Salaff). Піт Бітар понад десяти років співпрацює з DARPA та NASA, опрацьовуючи питання створення рухових установок для вертикальних злетів та посадок. Карлос Салафф в минулому відзначився дизайном гіперкарів, зокрема, брав участь в розробці концепту гіперкара Mazda Furai. Спільна робота над електролітаком «Лео» об’єднала досвід засновників, дозволивши створити свого роду «феррарі» серед маси схожих прототипів повітряних апаратів на електричній тязі.
На представлених зображеннях показана перша версія Leo. У новій інтерпретації передбачено 16 двигунів, по конструкції вони схожі на канальні вентилятори, поміщені в коробчаті крила. Три пари двигунів розмістяться спереду, і п’ять пар — в задніх крилах. У горизонтальному польоті стулки вентиляторів будуть закриватися, а тягу забезпечать окремі штовхальні двигуни в задній частині апарату.
Акумулятор буде розділений на кілька секцій. У передній частині буде знаходитися батарея для резервного живлення, а в задній — встановлять знімний основний тяговий акумулятор, який можна буде швидко поміняти для підготовки до наступного польоту. Згідно з розрахунками, на одному заряді «Лео» буде пролітати до 480 км зі швидкістю до 400 км/год. В повітрі апарат зможе протриматися до однієї години та 15 хвилин, залишаючи на вертикальні зліт і посадку до шести хвилин в сумі.
Крісло пілота буде підвішено на шарнірах до стелі апарату. Пілот зможе розвертатися обличчям до пасажирів на етапі роботи автопілота. Пол кабіни обіцяють зробити прозорим як для милування околицями, так і для точного контролю посадки на гранично малі майданчики. Власне, коробчаті крила, які не призначені для малих швидкостей, обрані для «Лео» виключно з міркувань компактності, яка важлива не тільки при посадці, а й для подальшого розміщення апарату у звичайному гаражі.
Цікаво, що для апарату розробляють особливе надувне шасі «котяча лапа», яке пом’якшить приземлення та утримає апарат в горизонтальному положенні навіть на нахиленій поверхні. Також розробляються страхувальні надувні подушки безпеки по типу космічних для апаратів, що спускаються, щоб пом’якшувати удари при занадто швидкому приземленні.
Прототип літаючого шасі «Лео» обіцяють показати в наступному році. Для створення прототипу як на зображенні знадобляться додаткові інвестиції, які засновники Urban eVTOL розраховують залучити своїм авторитетом. Поки розробники не дуже уявляють, як і в якому вигляді можна буде отримати сертифікат на експлуатацію запропонованого апарату, але сподіваються, що з часом це вирішиться, і в класі індивідуальних повітряних електричних апаратів з вертикальним зльотом та посадкою вони стануть одними з перших.