Apple призупинила рекламу азартних ігор в App Store
25 жовтня Apple оголосила, що компанії можуть рекламувати свої застосунки на сторінках інших програм в магазині App Store, розміщуючи їх значок у розділі “Вам також може сподобатися”. Та це не прийшлось до вподоби більшості розробників – подекуди реклама була аж занадто недоречною.
Це відзначили й користувачі Twitter – соцмережу заполонили скриншоти з прикладами недоречних рекомендацій азартних ігор. Так, застосунок з ігровими автоматами рекламувався з програмами для лікування ігрової залежності, а ставки на спорт були розташовані поряд з дитячими іграми.
They’re on the bottom of listings for gambling addiction recovery apps! pic.twitter.com/q7Pank1gXL
— Jon (@hot_doggin_jon) October 26, 2022
Є також приклад розміщення реклами відеочатів для дорослих у рекомендаціях до Apple Books і програми для знайомств під застосунком для покращення нинішніх особистих відносин.
These App Store ads are something…
Reading? You might also like: Adult Video Chat
In Therapy for Addictions? You might also like: Gambling
Streaming Disney? You might also like: California Psychics
Improving your Marriage? You might also like: Hinge Dating pic.twitter.com/lMlgHT0AgK— Basic Apple Guy (@BasicAppleGuy) October 26, 2022
Наразі офіційний представник Apple Тревор Кінкейд повідомив, що компанія у відповідь на критику розробників та користувачів “призупинила рекламу, пов’язану з азартними іграми та кількома іншими категоріями, на сторінках продуктів App Store”.
Як зазначає MacRumors, Apple не уточнила, як довго триватиме пауза і чи вноситимуться будь-які зміни до політики залежно від результатів початкового розгортання. Також невідомо, які застосунки віднесли до “інших категорій”.
Apple has no additional information to share at this time, so it's unclear how long the pause will last/what changes might be made/etc.
— Joe Rossignol (@rsgnl) October 26, 2022
У правилах Apple для реклами в App Store застосунки, пов’язані з азартними іграми, алкоголем, знайомствами, фармацевтичною та медичною промисловістю, вказуються як “обмежені” – тобто для них існують особливі правила щодо показу. Обмеження переважно пов’язані із законодавством, а не тим, що вони є потенційно шкідливими – на сайті вказано, що застосунки для азартних ігор “заборонені або обмежені в деяких країнах та регіонах”.
Подальші дії Apple можуть мати велике значення для майбутнього iPhone. У звітах зазначено, що компанія планує вивести рекламу за межі App Store і додати її у “Карти”, “Подкасти” та “Книги” (уявіть, хтось шукає, де знаходиться центр лікування ігрової залежності й у цей час бачить рекламу казино).
Хороша новина для Apple полягає в тому, що є й інші компанії, які працюють над цією проблемою, тож у них можна запозичити ідеї. Google, наприклад, дозволяє обмежити кількість оголошень на потенційно делікатні теми (такі як алкоголь, азартні ігри, знайомства, вагітність та втрата ваги).
Apple багато говорить про те, що App Store є безпечним місцем для отримання програмного забезпечення для вашого телефону, і їй необхідно підтримувати це твердження. Але чи зможе вона це зробити, намагаючись показувати нам щоразу більше реклами у застосунках?