Атака на російський танкер Sig: чому так не може навіть протикорабельна ракета і скільки ще є цілей
Ураження морським дроном-камікадзе російського танкера у територіальних водах України – це дійсно філігранний удар виваженої сили
Сьогодні, 5 серпня, у ночі був результативно уражений російський танкер Sig, який перебував у територіальних водах України на південь від Керченської протоки.
“Будь-яка “бавовна”, що відбувається із кораблями рф чи Кримським мостом, є абсолютно логічним і ефективним кроком по відношенню до ворога. Більш того – такі спецоперації проводяться у територіальних водах України і є повністю законними”, – вже зазначив очільник СБУ Василь Малюк.
Також з’явилось і відео самої атаки, яка була здійснена надводним дроном-камікадзе, який, скоріш за все, тієї самої моделі, який результативно вивів з ладу великий десантний корабель рф “Оленегорский горняк” у Новоросійську.
#BREAKING Video footage of Ukrainian kamikaze USV strike on Russian-flagged Sig oil tanker last night in the Kerch Strait. pic.twitter.com/Hb5hBvc3Xe
— Clash Report (@clashreport) August 5, 2023
І саме це відео чудово демонструє, що українські надводні дрони-камікадзе мають певні переваги над спеціалізованими протикорабельними ракетами. І мова звісно йде не лише про дальність, бо для атаки вочевидь було необхідно подолати понад 600 км, а й у питанні селекції цілі для атаки.
Наприклад оператор, який безпосередньо керує дроном, проводить його вздовж борта, що дозволяє точно ідентифікувати судно, а вже потім спрямовує його точно у машинне відділення. У результаті, як повідомили самі рашисти: розливу палива не відбулось, постраждалих немає, але судно втратило хід через пошкодження та затоплення силової установки. Останнє чудово видно на фото з самого танкера:
У випадку застосування протикорабельної ракети, то не було можливості точної ідентифікації цілі, бо радіолокаційна головка самонаведення просто б обрала найбільшу ціль, яка підпадала б під закладену сигнатуру. Також настільки б філігранно уразити танкер вона також не змогла.
Тобто мова йде про виважений удар необхідної сили із мінімізацією супутніх наслідків, хоча можливість повністю знищити весь танкер ударом у центр борта було значно легше.
Але звісно, у випадку потреби, існує й така можливість, бо за даними MarinTraffic наразі у північно-східній частині Чорного моря щільність танкерів наступна:
А експорт через Чорне море нафти та інших вуглевідходів для рф має величезне економічне значення. Тому кількість цілей для таких атак більш ніж значна, при цьому навіть якщо рахувати танкери лише під прапором рф.
Зазначимо, що танкер Sig має порт приписки Санкт-Петербург, був збудований у 2014 році, дедвейт – 6619 тонн, довжина 141 метр.