Австралійський регулятор змусить Google і Facebook платити за новини
Google та Facebook будуть змушені платити медійним компаніям в Австралії за публікацію їхніх новин відповідно до нових правил, які уряд називає першим в світі обов’язковим кодексом поведінки.
Скарбник Джош Фріденберг заявив в понеділок, що переговори між технічними гігантами та традиційними медійними платформами не привели до добровільної згоди, і регулятор конкурсу представить проект кодексу до кінця липня.
Уряд Австралії пообіцяв усунути «дисбаланс сил» між цифровими гігантами та традиційними ЗМІ, що підсилює шквал глобальних регуляторних дій проти Google і Facebook. Регулятори по всьому світу намагаються послабити вплив технологічних гігантів на все: від реклами та пошукових систем до новин, цифрових даних і виборів.
Фріденберг сказав, що уряд «дуже добре розумів проблеми», змушуючи компанії платити за новинний контент, після того як аналогічні зусилля у Франції та Іспанії зазнали невдачі. За його словами, модель оплати може ґрунтуватися на вартості підготовки журналістського контенту або доданої вартості цифрової платформи.
Ці заходи являються останньою відповіддю уряду на широку доповідь Австралійської комісії з конкуренції та захисту прав споживачів, в якому висловлюється стурбованість з приводу використання і зберігання особистих даних та розмивання основних засобів масової інформації. У грудні Австралія заявила, що створить спеціальний підрозділ по контролю і спостереженню для моніторингу цифрових платформ.