Автентичні місця для туристів: як працює додаток українця для подорожей по Закарпаттю
Наразі застосунок є навігатором туристичними локаціями Закарпаття
Українець Михайло Данканич створив власний туристичний застосунок LOCAL — за допомогою якого можна знайти автентичні локації та дізнатись багато цікавинок, якими можна розважити себе під час мандрівки Закарпаттям. Садиби, ресторани місцевої кухні, краєвиди — все це відображається на карті у застосунку. Додаток безкоштовний — як для користувачів, так і для тих, хто розміщує. Поки що він доступний на PlayMarket, а користувачі IOS зможуть завантажити його за 2-3 тижні — версія застосунка для власників iPhone зараз знаходиться на стадії тестування.
Про те, як створювався застосунок, ми розпитали самого Михайла, адже структура і логіка проекту, як, власне, й сам проект — це його ідея:
“Я як людина, що частково відповідає за розвиток Закарпаття, — Михайло Данканич працює директором Агентства регіонального розвитку та транскордонного співробітництва “Закарпаття” при обласній раді, — зацікавлений у першу чергу запустити додаток саме тут, щоб робити промоцію нашого краю. Local — це інструмент, про який я вже давно мріяв. Він потрібен для області як однієї з туристичних дестинацій країни, тому я вирішив, що це треба зробити,” — розповідає він.
Технічну сторону справи виконувала IT компанія, що займається розробкою мобільних додатків. Сам застосунок створений за допомогою Google API:
“Щоб розробити програму, потрібно не тільки добре розібратись з Google API. Цей інструмент — основа нашого додатку, але спеціалісти також використовували різні мови програмування та технології. Можна і без них — але тут питання якості. Розробники підказували мені та радили, як зробити краще — і це дуже мені допомогло”, — ділиться Михайло.
Ціна ідеї
Розробка додатку була для Михайла не тільки задачею для роботи — це давня ідея, мрія, яку він хотів здійснити будь-якою ціною. Саме тому кошти на розробку застосунку він брав із власної кишені:
“Спочатку я хотів зробити проект за грантовий кошт, — розповідає пан Данканич, — але тут є нюанс — грантові проекти повинні містити лише соціальну складову, виключаючи комерційні об’єкти, бо це буде вважатись недобросовісною конкуренцією. Тому у грантових програмах накладаються обмеження щодо включення комерційних об’єктів. Коли ми з цим стикнулись, я зрозумів, що створити такий додаток, який я хочу, за грантові кошти не вийде, тому я махнув рукою, звернувся до Сергія [директора компанії “AITS” — ред.] та попросив, щоб ми зробили так, як я хочу — якісний додаток без обмежень.
Суму називати я не буду — нехай буде комерційна таємниця, але це точно не великі кошти. Самим розробникам було цікаво реалізувати цей проект, до того ж, вони на ньому вивчали нову технологію”.
Будь-яка програма або додаток потребують коштів на утримання за хостинг та за трафік. У випадку з додатком Local це не обов’язково, адже Google дає квоти — 50 тисяч запитів на день. У цих рамках утримання додатку нічого не коштує:
“У перші 2 дні, коли вийшла стаття про додаток, ми перевищили ліміт один раз — було близько 57 тисяч запитів, а завантажило його десь 500 людей. Якщо б ми дійшли до 100 тисяч, мені б довелось заплатити 10 центів. Доки у мене не буде 10 мільйонів запитів на день, можна спати спокійно! Коли ми дійдемо до межі безкоштовного використання квот, можливо, ми введемо додаткові опції для власників комерційних об’єктів. Якщо вони захочуть, то зможуть їх придбати за окрему плату. Та насправді мені не так цікаво отримати заробіток з програми, скільки зробити її популярною”, — найкраща винагорода для Михайла — бачити зацікавленість туристів.
Як додати об’єкт у додаток?
Найпростіший спосіб — це завантажити Local. На першій сторінці є кнопка “Залишити відгук”. Далі потрібно лише написати листа з описом локації — об’єкт буде розглянуто, і якщо він відповідатиме критеріям — його обов’язково розмістять на карті застосунку:
“Ми обираємо ті локації, що мають у собі компонент місцевої культури. Якщо це якийсь виробник місцевої продукції — він буде; якщо це ресторан, у якому є страви місцевої кухні — він буде. Ми не хочемо вносити туди великі готелі, але будемо додавати сімейні садиби, де можуть зупинитись туристи. Ми також не обмежуємо себе тим, офіційно працює підприємець, чи ні — ми не ставимо за мету займатися тим, чим має займатись податкова служба. Тож якщо об’єкт відповідає встановленим критеріям — ми його обов’язково додамо. За останній тиждень надійшло десь 10 заявок — все це ми одразу внесли до переліку”.
У додатку вже завантажено 160 об’єктів і всі вони знаходяться у Закарпатській області, проте у майбутньому розробник не збирається обмежуватись лише нею:
“Ми стартуємо з Заходу та будемо рухатись на Схід. З нами вже зв’язалися зі Слобожанщини із проханням додати до застосунку ці області. Це можливо, і якщо вони нададуть одразу 50 об’єктів — ми їх внесемо, і додаток буде доступний не тільки в Закарпатті. Це стосується всіх регіонів України”.
Михайло закликає всіх надсилати локації — як власні, так і ті, які ви радили б відвідати й іншим, адже це — спосіб розвитку українського туризму, докласти зусиль до якого може кожен з нас.
Завантажити мобільний застосунок можна за посиланням або знайти на PlayMarket за назвою.