Банки вимагають від переселенців оновити дані про місце проживання
ПриватБанк почав вимагати від переселенців з Донецької та Луганської областей актуалізувати дані про місце проживання (про схожі вимоги від Альфа-банку та Правекс-банку повідомили читачі).
Такі дії фінустанови в уряді назвали незаконними, заявила віцепрем’єрка Ірина Верещук.
“За допомогою мобільного додатку Приват24 або на сайті фінустанови клієнтам треба оновити інформацію стосовно адреси проживання і додати документ, що підтверджує місце проживання”, – розповіла вона.
За словами Верещук, додатково можуть вимагати копії документів, зокрема, довідки про взяття на облік ВПО (навіть якщо такі дані вже надавалися банку або клієнт не має статусу ВПО).
“В окремих випадках вимагають прибути до відділення. Інакше попереджають, що протягом серпня заблокують рахунок. Подібні вимоги банку та блокування рахунків є неприпустимими”, – додала представниця уряду
Наразі, за її словами, Мінреінтеграції вже звернулося до НБУ з проханням розібратися в ситуації.
Позиція ПриватБанку
У ПриватБанку повідомили, що банк не блокував рахунки клієнтів з ТОТ та не має таких намірів до закінчення воєнного стану, навіть у разі порушення клієнтом законних вимог до банків щодо верифікації клієнтів.
Банк повідомив, що співпрацює з Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Донбас SOS задля того, щоб зробити процедуру актуалізації даних клієнтів з ТОТ максимально зручною та доступною.
“Ми розуміємо, наскільки чутливою є тема тимчасово окупованих територій та вимушених переселенців для українського суспільства, але просили клієнтів оновити інформацію з міркувань безпеки, а не для блокування рахунків”, – повідомили у ПриватБанку.
Банк й надалі обіцяє працювати з урядом, НБУ та неурядовими організаціями задля вдосконалення обовʼязкових для банків процедур верифікації клієнтів, які через війну опинилися на тимчасово окупованих ворогом територіях чи змушені евакуюватися у безпечні регіони країни.