Безпілотник Natilus радикально знизить ціни на вантажні авіаперевезення
Каліфорнійський стартап Natilus прагне створити вантажну авіацію нового покоління. Компанія розробляє N3.8T — безпілотний апарат з унікальною конструкцією, який перевозитиме на 60% більше вантажу, ніж традиційні літаки. У Natilus вже є необхідні патенти та партнерські угоди, а прототип безпілотника успішно пройшов перші випробування. Стартап має намір комерціалізувати свою пропозицію у другій половині цього десятиліття.
Як зазначає New Atlas, сучасна галузь вантажоперевезень умовно ділиться на дві категорії: авіаційні та морські перевезення. Перший варіант помітно швидше, але дорого обходиться постачальникам, в той час, як другий на порядок рентабельніше, але негативно позначається на ефективності ланцюжків постачання. Використовуючи безпілотні технології та запатентовану конструкцію, Natilus обіцяє створити універсальне рішення — таке ж швидке, як літаки, але значно дешевше.
«З точки зору вантажоперевезень це має сенс. Внутрішній обсяг у безпілотника на 50% більше, тому він подвоює кількість комерційних вантажів за рейс. Зі звичайними конструкціями вичерпаєте обсяг, перш ніж максимізуєте злітну вагу літака»,— пояснив гендиректор і співзасновник Natilus Олексій Матюшев.
Модель Natilus N3.8T стане першим повнофункціональним апаратом стартапу. Максимальна злітна маса безпілотника складе 8,6 тонни, дальність польоту – 1667 км, а вантажопідйомність – до 3,8 тонни. Нова конфігурація від інженерів Natilus забезпечить додатковий простір по всьому корпусу, тому компанії-клієнти зможуть розмістити практично вдвічі більше своїх вантажів всередині одного апарату. На додаток, розповіли представники Natilus, N3.8T створюватиме на 50% менше викидів CO2, ніж традиційні авіаперевізники.
Двомоторний турбогвинтовий літак поставляється з набором ПО для автономного польоту та дистанційного пілотування. На першому етапі комерціалізації компанія планує використовувати N3.8T для доставки невеликих посилок усередині США, після чого займеться виробництвом більших апаратів. У довгостроковій перспективі Natilus хоче створити модель 130T – вантажний літак, розрахований на міжконтинентальні перельоти дальністю до 8,2 тис. км.
Минулого року Natilus уклала угоду з Siemens про використання інженерного ПО від німецького гіганта для створення нових літаків, а на днях підписала угоду з оператором мережі безпілотних літальних апаратів Volatus Aerospace. У найближчі місяці Volatus отримає першу передсерійну версію N3.8T. Літак уже пройшов другий раунд випробувань в аеродинамічній трубі. Розробник прогнозує початок постачання першої серійної техніки на 2025 рік.