CATL запускає новий бізнес – заміну батарей в електромобілях за 1 хвилину
Найбільший виробник батарей з Китаю Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) оголосив про створення нового бізнесу. Займатиметься ним буде дочірнє підприємство EVOGO — суббренд, який побудує в Китаї мережу сервісів зі швидкої заміни акумуляторів в електромобілях. Як повідомляє Reuters з посиланням на представників CATL, з новими станціями EVOGO автовласники зможуть замінити батарею у своєму EV всього за одну хвилину.
Ідея «гарячої» заміни елементів живлення не нова аналогічну концепцію вже реалізував китайський стартап Nio у своїх електромобілях на китайському і норвезькому ринках. Компанія дозволяє власникам електричних автомобілів бренду заїхати на спеціалізовану станцію і повністю замінити блок з акумуляторами, уникаючи очікування зарядки. Технічно CATL планує створити аналогічне рішення, проте різниця між Nio і провідним постачальником батарей полягає в розмаху підприємства.
Якщо станції Nio обмежені електромобілями одного бренду, а компанія управляє всього 700 такими сервісами, то CATL має достатні потужності, щоб вивести служби із заміни батарей на національний рівень. Постачальник обслуговує практично всіх провідних автовиробників – батареями CATL користуються в Tesla, Volkswagen, Hyundai, Daimler і багатьох інших компаніях. Це означає, що технічні специфікації батарей уже відповідають стандартам, за якими працюватимуть станції EVOGO. А враховуючи, що сама CATL і є постачальником, сервіси завжди будуть отримувати необхідну кількість акумуляторів.
У пресі, присвяченій запуску підрозділу, генеральний менеджер CATL Чен Вейфен розповів, що на першому етапі станції будуть розгорнуті в 10 великих містах Китаю. Першим сумісним електромобілем для EVOGO стане Bestune NAT – нова модель від китайського концерну FAW Group. З часом CATL збільшить як кількість станцій, так і автомобілів, що підтримуються. За словами Вейфена, мета компанії полягає в тому, щоб перетворити батареї на послугу, а не на споживчий продукт.
«Ми розглядаємо акумулятор як продукт загального користування, а не споживчий продукт для особистого користування», — пояснив представник CATL.
У компанії також зазначили, що EVOGO прагне розв’язувати проблему занепокоєння споживачів з приводу запасу ходу, незручності довгої зарядки ємних акумуляторів і високих витрат на купівлю електромобіля, в ціні якого близько 30% це вартість батареї. У перспективі поширення станцій по заміні акумуляторів знизить поріг входу в галузь електрифікації, вважають у компанії. Перші зарядні станції EVOGO будуть запущені в Китаї в найближчі місяці.