Через 4 роки автовиробники будуть продавати машини по собівартості
Генеральний директор компанії Nvidia Дженсен Хуанг дав інтерв’ю порталу Automotive News Europe, в якому поділився своїм уявленням про майбутнє автомобільної промисловості. На думку Хуанга, технологічний прогрес змінить бізнес-модель автовиробників — компанії почнуть продавати транспорт за собівартістю і заробляти внаслідок програмного забезпечення. І мова йде не про довгострокову перспективу — ринок зміниться протягом чотирьох – п’яти років, вважає підприємець.
«Бізнес-модель кардинально зміниться. Дуже ймовірно, що багато автомобільних компаній будуть продавати автомобілі майже за собівартістю, а отримувати вигоду будуть продаючи, розроблене для них програмне забезпечення» – сказав Хуанг.
Глава Nvidia запропонував скористатися простою математикою і взяти для прикладу компанію, яка продає 10 млн автомобілів в рік за собівартістю, але отримує $ 5 тис. прибутку з кожної машини в рік завдяки встановленому в ній ПЗ. В такому випадку, пояснює Хуанг, компанія буде стабільно заробляти від $ 50 млрд на рік, а в перспективі — ще більше. І це не межа для умовної автомобільно-технологічної компанії — у Nvidia припускають, що автовиробники будуть регулярно і самостійно оновлювати ПЗ по платній підписці, включаючи, системи автопілота та розважальні послуги.
Автомобілі перетворяться в підписний сервіс. Користувачі будуть платити не один раз за вартість авто, а робити регулярні платежі протягом всього терміну служби автомобіля. При цьому загальні витрати стануть меншими, оскільки вартість транспорту різко впаде. Аналогічну модель в останні роки успішно практикують великі ІТ-компанії – Netflix, Spotify, Apple Music і інші. Однак такий підхід викличе і проблеми, але лише для деяких автоконцернів. Консервативним автовиробникам доведеться частково змінити профіль і зайнятися технологічними рішеннями. За словами Хуанга, ті компанії, які адаптуються швидше та змінять баланс, і вирвуться в лідери ринку.
Що стосується самих автомобілів і нових технологій, то на першому місці залишиться автопілот. При цьому Nvidia не квапить події — глава компанії прогнозує, що «повна автоматизація» – або автопілот п’ятого рівня — більше підійде дронам і роботам-кур’єрам. А люди будуть користуватися безпілотними технологіями другого і третього рівнів, але більш досконалими, ніж зараз. Цей момент настане до кінця десятиліття — автомобілі будуть самостійно паркуватися, перебудовуватися та уникати аварій, але за кермом все ще буде людина.
Хуанг не вірить, що автопілот 5-го рівня масово з’явиться на ринку в найближчі роки. Для цього немає ніяких передумов.