Чи впровадять в Україні стандарт євро-7 для автомобілів
Переговори та дискусії щодо стандарту Євро 7 тривають. Окрім зменшення допустимого вмісту шкідливих речовин у вихлопних газах, відомо, що буде розширено сферу вимог до випробувань транспортних засобів, щоб максимально наблизити їх до реальних умов водіння (на відміну від лабораторних умов).
Новий стандарт регулюватиме допустимі викиди твердих частинок з гальмівних механізмів та мікропластику з шин. Стандарти також стосуватимуться автомобільних акумуляторів з точки зору мінімального терміну служби. Іншими словами, вперше екологічні стандарти поширюються і на електромобілі. Загалом пропонується подвоїти (порівняно з Євро-6) термін експлуатації, протягом якого транспортний засіб повинен відповідати вимогам без суттєвих відхилень, з максимальним пробігом 200 000 км або 10 років експлуатації, залежно від того, що настане раніше.
Що стосується українського автомобільного ринку, то вантажні автомобілі, автобуси та нові транспортні засоби при першій реєстрації повинні відповідати стандарту Євро 5 або вище. Для вживаних транспортних засобів достатньо Євро 2. Наступна зміна цих вимог відбудеться в законі від 1 січня 2025 року, коли буде запроваджено екологічний стандарт Євро 6 для транспортних засобів, які наразі відповідають мінімальним вимогам Євро 5.
Дискусії щодо Євро 7 все ще тривають, але малоймовірно, що ці вимоги будуть включені в українське законодавство. Але в будь-якому випадку, якщо Євро-6 буде введено в Європейському Союзі, це вплине на український ринок. І ринок дистрибуції також буде зачеплений. Наскільки нові стандарти в кінцевому підсумку вплинуть на ціни на автомобілі, можна буде спрогнозувати лише після того, як будуть завершені всі узгодження, опубліковані остаточні тексти всіх документів і зроблені заяви автовиробників з цього приводу. Проте вже зараз зрозуміло, що підвищення складності конструкції завжди призводило до зростання цін, і це, ймовірно, станеться і з новим стандартом Євро-7.