CNBC: компанії, які перешли на 4-денний робочий тиждень, стали ефективніші
З квітня наступного року в США та Ірландії стартує масовий шестимісячний експеримент з переходу на чотириденний робочий тиждень зі збереженням зарплати, який координує платформа 4 Day Week Global. Організатори переконані, що настав час для чергової зміни звичного графіка роботи й що ця реформа стане благом і для співробітників, і для роботодавців. Видання CNBC поговорило з компаніями, які вже випробували на собі дію чотириденки.
Починаючи з минулого літа засновник та глава Uncharted Бенкс Бенітез ввів зміни у звичний розпорядок роботи своєї компанії, зробивши п’ятницю ще одним вихідним днем. Довелося замислитися про зміну пріоритетів, скасувати або скоротити наради, відмовитися від інших не настільки важливих завдань. При цьому компанії вдалося зберегти той же рівень і якість роботи, як в п’ятиденку, і значно підвищити добробут співробітників шляхом зниження робочого стресу та вигорання, пише CNBC.
За словами Бенітеза, у багатьох компаніях працювати довго вважається заслугою і чим більше годин ти проводиш на роботі, тим ти ефективніший як співробітник. Введення чотириденного тижня змушує задуматися над питанням, що ж насправді таке робота?
«Певною мірою це хороша управлінська тактика, – сказав він. – Подумати про те, що в реальності змушує мотор працювати?»
Для Майка Мелілло, керівника і засновника The Wanderlust Group, рішення перейти на чотириденку було спонтанним. Після кількох важких тижнів під час першого локдауна у 2020 році він скасував роботу по понеділках. Він вибрав цей день тому, що зазвичай понеділками з ранку до вечора тривали наради.
Тепер якість нарад і комунікації значимо покращилися, повідомив він. Продуктивність теж підвищилася: зростання прибутку в порівнянні з минулим роком склав 136%, кількість замовлень у другому кварталі зросла на 100%. Цей досвід навчив Мелілло вірити у своїх співробітників і бути гнучким.
У розробників ПЗ та аналітиків з Elephant Ventures інший підхід – замість того щоб працювати менше годин, вони працюють ті ж 40, але чотири дні в тиждень замість п’яти. Крім того, компанія стала повністю децентралізованою: всі співробітники працюють віддалено. Робочий день починається о 7 ранку й триває 10-11 годин (при такому графіку ланчі та інші перерви вкрай рекомендовані). А за три дні вихідних всі встигають добре відпочити.
Нещодавно на чотириденку перейшла перша велика компанія, яка робить відеоігри. Eidos Montreal та її підрозділ з Шербрука (Канада) оголосили про зміну робочого графіка для своїх співробітників: тепер вони будуть працювати над створенням відеоігор – зокрема, адаптації «Вартових галактики» – чотири дні на тиждень при збереженні 8-годинного робочого дня.