Де і на чому літають українські авіакомпанії, доки небо України закрите

Допоки небо України закрите для цивільної авіації у зв’язку з війною росії проти України, здавалося б, українські авіакомпанії не працюють. Але, як показало дослідження avianews.com деякі українські компанії переорієнтувалися на європейський ринок та досить непогано працюють.

До переліку авіаперевізників, що літають у Європі та Азії, увійшли SkyUp, «Роза Вітрів» (Windrose) та Skyline Express, яка раніше мала назву Azur Air Ukraine.

Видання з’ясувало, де, на чому і як зараз здійснюють діяльність українські авіакомпанії.

Skyline Express Airlines

Skyline Express літає на двох літаках Boeing 757-300, які авіакомпанія отримала у 2023 році — вже після широкомасштабного вторгнення росії в Україну. Ці повітряні судна зареєстровані в Україні під номерами UR-SLB та UR-SLE та належать турецькій кампанії.

На Boeing 757-300 Skyline Express літає з аеропортів Польщі на морські курорти – до Єгипту, Туреччини, Греції та Болгарії.

Примітно, що Boeing 757-300 з українською реєстрацією є найбільшими вузькофюзеляжними літаками, які зараз літають із Польщі. Вони можуть брати на борт до 275 туристів. Така місткість робить їх ідеальними для перевезень туристів популярними маршрутами.

«Роза Вітрів» (Windrose)

«Роза Вітрів» відновила активну діяльність у 2023 році, проте не на своїх літаках, а на авіалайнерах з флоту МАУ.

За даними державного реєстру повітряних суден України, з парку МАУ у флот «Рози Вітрів» перейшли три літаки різних типів: один Embraer 190 з номером UR-EMA, Boeing 737-800 UR-PSF, Boeing 737-900ER UR-PSI.

Публічно жоден із двох авіаперевізників ніяк не коментував таку перереєстрацію. Більше того, сама МАУ з осені 2022 року припинила польоти через конфлікт акціонерів — Арона Майберга та Ігоря Коломойського.

Ймовірно, переведення літаків пов’язане з тим, що Ігор Коломойський має більший вплив на «Розу Вітрів», і це дозволило задіяти літаки, які простоювали, які також можуть мати відношення до сфери впливу цього бізнесмена.

Embraer 190 UR-EMA літає під позивними державної авіакомпанії Чорногорії Air Montenegro з Тівату до міст Європи. При цьому рейси обслуговують українські пілоти та бортпровідники.

Boeing 737-800 UR-PSF здійснює рейси між містами Європи та Єгиптом на замовлення авіакомпанії FlyEgypt.

Boeing 737-900ER UR-PSI на початку вересня перевозив пасажирів між Францією та Тунісом на замовлення туніської авіакомпанії Nouvelair. Потім він почав літати між Тель-Авівом та Кишиневом, коли розпочався сезон паломництва хасидів до Умані.

SkyUp

SkyUp зараз є найбільшою українською авіакомпанією за розміром літаючого флоту та експлуатує одразу дев’ять повітряних суден.

Авіаперевізник літає на двох літаках Boeing 737-700 з реєстраціями UR-SQD, UR-SQE та семи Boeing 737-800 з реєстраціями UR-SQB, UR-SQC, UR-SQF, UR-SQG, UR-SQO, UR UR-SQQ.

SkyUp максимально диверсифікував свою діяльність, співпрацюючи з різними авіакомпаніями, а також виконуючи рейси під своїми позивними.

У вересні 2023 року SkyUp виконував чартерні рейси турецької авіакомпанії Tailwind Airlines, нідерландської Corendon Dutch Airlines, молдавської HiSky, єгипетської FlyEgypt, перевозячи туристів із міст Європи на курорти Європи, Туреччини та Єгипту.

Також SkyUp здійснював регулярні рейси на замовлення національного авіаперевізника Тунісу Tunisair та возив пасажирів регулярних рейсів молдавської авіакомпанії Flyone з Кишинева.

Під власними позивними SkyUp літав між Тель-Авівом та Кишиневом. Цим маршрутом користуються паломники-хасиди для відвідин Умані.

Офіційно у флоті SkyUp зазначено ще два Boeing 737-800 з реєстраціями UR-SQA та UR-SQH. Весною 2023 року вони працювали в Судані. У ході зіткнень суданської армії та сил спеціального реагування в аеропорту Хартума один український Boeing 737-800 повністю згорів, про стан другого досі нічого невідомо. SkyUp заявив, що зумів вивести весь свій персонал із Судану.

*****

Під час підготовки даного матеріалу аналізувалась діяльність авіакомпаній, які виконують систематичні перевезення пасажирів, та не враховувалася діяльність транспортної авіації. Дочірня структура «Антонова» – «Авіалінії Антонова» виконує польоти на п’яти важких транспортних літаках Ан-124 Руслан, які були в Європі на час російського вторгнення на авіабазу Антонова в Гостомелі. Антонов зробив свою європейську базу в німецькому Лейпцигу основною для свого флоту.

Джерело avianews

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше