Домінування Tesla на ринку електромобілів слабшає під натиском конкурентів
Домінування Tesla на ключових ринках, як зазначила ділова газета The Wall Street Journal, демонструє перші ознаки ослаблення, оскільки відомі автовиробники почали пропонувати свої моделі, цілком здатні скласти конкуренцію електромобілям компанії.
Згідно з новими даними WSJ, в США повністю електричний кросовер Mustang Mach-E компанії Ford Motor почав відбирати частку ринку Tesla, а в Європі, найбільшому у світі ринку електромобілів, автоконцерн Volkswagen AG перевершив Tesla минулого року, ставши самим продаваним виробником електромобілів. Справедливості заради слід зазначити, що на інших ринках, таких як Азія, частка Tesla збереглася і навіть зросла.
За даними дослідницької компанії Motor Intelligence, частка Mustang Mach-E в загальному обсязі поставок електромобілів в США в минулому місяці склала 12%. Частка Tesla на ринку впала в лютому приблизно до 69% з торішнього рівня в розмірі 79%.
Згідно з даними компанії Schmidt Automotive Research, в Західній Європі у 2020 році було зареєстровано близько 98 тис. автомобілів Tesla, що приблизно на 11% менше, ніж у 2019 році, в той час, як загальне число реєстрацій повністю електричних транспортних засобів збільшилася більш ніж удвічі. Частка ринку Tesla у 2020 році впала приблизно до 13% з 31% роком раніше.
Однак Tesla як і раніше зберігає деяку стратегічну перевагу над конкурентами, в тому числі завдяки мережі спеціалізованих станцій зарядки автомобілів.
Попри розширення пропозицій конкурентів, Tesla продовжує нарощувати випуск. Торік компанія поставила по всьому світу майже півмільйона автомобілів, перевищивши поставки 2019 року, і має намір нарощувати їх більш швидкими темпами в 2021 році.
Довгострокове зростання Tesla буде частково забезпечуватися двома новими автомобільними заводами, які вона планує відкрити в цьому році: один недалеко від Остіна (штат Техас), інший поблизу Берліна (Німеччина), перший в Європі. Компанія також розширила виробничі потужності у Фрімонті та на своєму новому заводі в Шанхаї (Китай).
Локальне виробництво дозволить Tesla знизити ціни на Model 3 в Європі на 20%, багато в чому завдяки скороченню витрат на доставку, страхування і тарифи, повідомили аналітики New Street Research в записці для інвесторів на цьому тижні.