Дослідження показало, що жінки літнього віку найбільше поширюють фейкові новини в Twitter

Нове дослідження ідентифікувало невелику групу «суперрозповсюджчувачів» фейків в Twitter — вони становлять всього 0,3% акаунтів в соцмережі, але поширюють близько 80% посилань з дезінформацією. Можна було б очікувати, що це молоді люди, які активно користуються Інтернетом, але ні — виявляється, найбільше фейків поширюють старші люди, і це, як правило, жінки.

Дослідження спиралось на панель із понад 650 000 облікових записів Twitter, пов’язаних з реєстрацією для голосування в США — з використанням повних імен та інформації про місцеперебування, яку пов’язали із середньою демографією певного виборчого округу. Спочатку дослідники ідентифікували твіти користувачів з політичним вмістом за допомогою машинного навчання, а згодом перевірили їх дописи на наявність посилань на сайти з переліку «джерел постійної дезінформації».

Результати зрештою опублікували з кількома застереженнями — дослідники не можуть підтвердити, чи мав відповідний виборець повний контроль (або будь-який контроль) над своїм обліковим записом під час виборчого сезону, а точність окремих історій за посиланнями, якими поширюються, не перевірялася.

Далі з цієї сукупності ідентифікували 2107 облікових записів (близько 0,3% від загальної кількості), відповідальних за 80% твітів із посиланнями на джерела дезінформації — так званих «суперрозповсюджувачів» фейків.

В середньому за день у Twitter на той час лише 7% поширених новин містили посилання на сайти, схильні публікувати дезінформацію. Зрештою, більшість із них припадає на «суперрозповсюджувачів» з двох причин: по перше, вони ділилися більшою кількістю посилань на новини, ніж будь-хто інший (в середньому 16 на день), і також частіше спиралися на фейкові джерела новин, на які припадало 18% їхніх посилань.

Дослідники виявили, що понад 5% усіх облікових записів стежили принаймні за одним суперрозповсюджувачем, і їхні твіти отримали більше відповідей, ретвітів і лайків, ніж у решти. Під час аналізу також підрахували, що на суперрозповсюджувачів припадає приблизно чверть посилань на сайти з дезінформацією, до яких потрапляли їхні типові підписники. Для понад 10% їхніх підписників вони були єдиним джерелом фейкових новин.

Дещо частіше ці суперрозповсюджувачі були жіночої статті — 60%, а їх середній вік становив 58 років. І хоча велика частина дезінформації про вибори поширювалася в основному в республіканських колах, лише 64% суперрозповсюджувачів були зареєстрованими республіканцями (майже 20% були зареєстровані як демократи).

Більшість активності суперрозповсюджувачів відбувалася у вигляді ретвітів — близько три чверті контенту.

Джерело itc

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше