Електромобілі досягли 19% в продажах нових машин в Європі
Асоціація європейських виробників автомобілів (ACEA) зареєструвала новий етап зростання електрифікованого транспорту в Європі. За даними ACEA, в третьому кварталі року на повністю електричні та гібридні авто довелося 19% від загального продажу регіону – кожен п’ятий проданий автомобіль в ЄС зараз поставляється з електродвигуном і акумуляторною платформою.
Продажі повністю електричних автомобілів в цьому кварталі підскочили майже на 57% – автоконцерни продали близько 212 тис. електрокарів, повідомляє Reuters. Водночас гібриди виросли майже на 43% – до більш ніж 197 тис. проданих авто. Таким чином загальні поставки склали 19% – 409 тис. «зелених» проти 1,62 млн. бензинових та дизельних автомобілів.
Продажі електромобілів та гібридів все ще істотно менше показників транспорту з ДВЗ. Однак порівняно невеликого зростання ринку електрифікації супроводжує значне падіння продажів у бензинових та дизельних машин. За останній квартал поставки бензинових автомобілів скоротилися на 35%, а дизельних – більш ніж на 50%. Таким чином транспорт на дизелі практично втратив вплив на європейський ринок – якщо десять років тому дизельні автомобілі становили понад 50% від продажів в ЄС, то зараз їх частка становить всього 18%.
Попри те, що електричні автомобілі забрали відчутну частину ринку у бензинового транспорту в третьому кварталі року, нинішні темпи зростання помітно знизилися в порівнянні з 2020 роком. Тоді автовиробники потроїли по відношенню рік до року поставки та за короткий термін відняли в автомобілів з ДВЗ близько 10% ринку, а загальний обсяг продажів перевищив 1 млн. електромобілів та гібридів. Для порівняння: у 2019 році було продано всього 387 тис. гібридних та повністю електричних авто, тобто менше, ніж за останній квартал цього року.
Раніше в цьому році Європейська комісія запропонувала ввести нові обмеження для продажу автомобілів з ДВЗ до 2035 року. Виконавчий орган ЄС представив документ, згідно з яким викиди CO2 від автомобілів повинні бути скорочені на 55% до 2030 року, що помітно вище минулої мети регулятора – актуальні правила зобов’язують автовиробників знизити викиди на 37,5% до того ж моменту.
Більш того, в Європі обговорюється більш жорсткий підхід – викиди повинні впасти до нуля до 2035 року. Це означає, що до середини наступного десятиліття продажі бензинових авто повинні бути повністю зупинені у всіх 27 країнах, які входять в ЄС. Законопроєкт поки не узгоджений і зараз знаходиться на стадії розгляду у країн-членів ЄС – за даними Reuters, період його узгодження може зайняти до двох років.