Електромобілі Tesla індійського виробництва обіцяють стати найдешевшими в світі
Як і інші прогресивні уряди, влада Індії також прагне до декарбонізації. В цьому плані свою роль зіграють електромобілі. Для Індії важливо розгорнути виробництво електрокарів у себе і не лише складання, а повноцінне з випуском комплектуючих на місці. Першим кроком у цьому напрямку має стати будівництво заводу з випуску електромобілів Tesla. Для стимуляції цих планів влада Індії обіцяє найнижчі виробничі витрати у світі.
Індія готова запропонувати Tesla такі стимули, щоб вартість виробництва електромобілів компанії була навіть менше, ніж в Китаї, якщо автовиробник візьме на себе зобов’язання розгорнути виробництво в країні. Ілон Маск у твіттері обіцяє побудувати в Індії завод, а влада штату Карнатака навіть анонсували цю подію. За фактом Маск лише зареєстрував в Індії дочірню компанію Tesla Motors India and Energy Private Limited з офісом в Бангалорі та, за чутками, з середини цього року планує почати імпорт електромобілів Model 3 в цю країну.
Вчора міністр транспорту Індії Нітін Гадкарі (Nitin Gadkari) сказав: «Уряд подбає про те, щоб вартість виробництва Tesla була найнижчою в порівнянні зі світовими показниками, навіть з Китаєм, коли вони почнуть виробляти свої автомобілі в Індії. Ми це забезпечимо». Але поки влада не озвучила комплексу заходів зі стимулювання виробництва електромобілів в країні. Більш того, в уряду Індії немає конкретних планів з декарбонізації виробництва й економіки в цілому, крім зобов’язань за Паризькою угодою.
На тлі Індії та інших країн Китай виглядає зразком по реалізації довгострокових програм по декарбонізації того ж транспорту. Наприклад, торік в Китаї було продано 1,25 млн електромобілів із загального числа 20 млн штук, а в Індії тільки 5000 з 2,4 млн. У Китаї прискорено створюється інфраструктура з обслуговування електричного транспорту, а в Індії це все в зародковому стані. Тому при всій повазі до влади Індії слід визнати, що одними обіцянками ситий не будеш.
Щоб повноцінне виробництво електрокарів Tesla в Індії було дешевше, ніж в Китаї, необхідні грандіозні структурні зміни в масі галузей, а це – роки й роки роботи. Як наочний приклад можна привести плани побудувати в Індії завод з випуску напівпровідників. Цим планам скоро буде два десятки років, і ніхто так і не почав цей процес.