Електричне аеротаксі EHang отримало перший дозвіл на польоти в Китаї
Компанія отримала сертифікат «польотної придатності» від китайських регуляторів після тестів на початку року.
Автономний двомісний літак EHang EH216-S отримав сертифікат від китайських регуляторів, який дозволить компанії з Гуанчжоу працювати з місцевими партнерами та проводити повітряні екскурсії мальовничою місцевістю, такою як озеро Тяньчі в провінції Сіньцзян.
За даними EHang, летюче таксі може рухатися зі швидкістю близько 100 кілометрів на годину протягом 25 хвилин, однак ціну на польоти не розкривають.
Дозвіл від Управління цивільної авіації Китаю дає EHang потенційну перевагу над великою кількістю конкурентів у США та Європі, які змагаються за відповідність суворим вимогам сертифікації. Аеротаксі часто використовують акумулятори чи інноваційні типи матеріалів, що робить їх складнішими для оцінки.
«Отримати сертифікат — це квиток до прибутковості. Це також дає нам переваги у порівнянні зі США», — каже засновник і головний виконавчий директор EHang Ху Хуачі.
На тлі новин акції EHang зросли майже вдвічі, а минулого тижня компанію оцінювали приблизно у $1 мільярд.
doing my best james bond impression at ehang’s flying taxi facility in shenzhen pic.twitter.com/7YVSiN8NaD
— Allen Wan (@allenwan290) August 17, 2022
На сертифікацію у найближчій перспективі також націлені Joby Aviation і Archer Aviation у США, а також німецька Volocopter, яка планує надавати послуги під час Олімпійських ігор у Парижі наступного року.
Базові моделі усіх цих електролітаків вимагають присутності пілота — на відміну від EH216-S. Archer співпрацює з Wisk, дочірньою компанією Boeing, для того, щоб виробляти автономний eVTOL у майбутньому.
Водночас регулятори все ще дотримуються обережного підходу — у липні Федеральна авіаційна адміністрація США заявила, що очікує появи летючих таксі в країні не раніше 2028 року. Тим часом генеральний директор Archer заявив у червні, що позиція регулятора «надзвичайно ускладнює» виведення транспортних засобів на ринок.
Деякі стартапи, зокрема проєкт Kittyhawk від співзасновника Google Ларрі Пейджа, були змушені згорнути свою діяльність.
EHang повідомила, що отримала попередні замовлення на 100 літаків EH216-S у Китаї та ще на понад 1200 моделей із закордонних ринків, включаючи Японію, Малайзію та Індонезію.