Фольксваген програв головну судову справу в ЄС через дизельний скандал
У четвер, Верховний суд Європейського Союзу постановив, що Volkswagen таки порушив закон, встановивши на своїх автомобілях так званий пристрій для не правдивих показників, який обманює показники на викиди, і не може стверджувати, що це лише захист автомобільних двигунів.
Скандал, відомий як “Dieselgate”, розгорівся п’ять років тому, коли Агентство з охорони навколишнього середовища США виявило, що Volkswagen встановив спеціальне програмне забезпечення, яке занижувало показники викиду шкідливих речовин. Йдеться про автомобілі Volkswagen, випущені з 2009 по 2015 рік.
З цієї причини в США заборонили використовувати автомобілі Volkswagen, які опинилися в центрі скандалу, що послужило приводом для пред’явлення компанії позовів про компенсацію. У Volkswagen визнали, що занижували рівні викидів.
Водночас європейська влада не стала вводити такі жорсткі обмеження, зобов’язавши Volkswagen оновити ПЗ, оштрафувавши компанію за шахрайство та адміністративні порушення. Така поведінка влади дозволила автовиробникові стверджувати, що позови про компенсації від покупців в ЄС були необґрунтованими.
Справу розглянув Європейський Суд після того, як прокуратура Парижа відкрила судове розслідування щодо позову клієнта концерну з Рейнланд-Пфальца, який вимагав повернути повну вартість автомобіля — 31,5 тисячі євро. Суд детально вивчив чи Volkswagen обдурив покупців дизельних автомобілів, обладнаних цим пристроєм.
У своєму детальному та технічному обґрунтованому рішенні суд відхилив думку, що наявність даного пристрою може бути виправдана тим фактом, що він сприяє запобіганню старінню або засміченню двигуна.
В окремій постанові Суд ЄС заявив, що споживачі ЄС можуть подати позов до країни, де вони придбали автомобілі Volkswagen, оснащені цим пристроєм, а не робити це в Німеччині, що полегшує їм судовий процес.
Volkswagen зізнався, що близько 11 мільйонів дизельних автомобілів у всьому світі були оснащені оманливим програмним забезпеченням. Скандал обійшовся Volkswagen у 30 мільярдів євро (35 мільярдів доларів) штрафу та цивільних розрахунків та призвів до відкликання мільйонів транспортних засобів.