Google планує ввести оплату за інтернет-пошук за допомогою штучного інтелекту – ЗМІ
Компанія Google розробляє плани почати стягувати плату за використання своїх нових функцій пошуку на базі штучного інтелекту. Це може стати найбільшим потрясінням у моделі доходів компанії за всю її історію, пише The Guardian.
Пропозиції Google передбачають, що компанія пропонуватиме свою нову пошукову функцію виключно користувачам преміумпідписки. Вона нібито дозволить використовувати ШІ-асистентів в інших інструментах, таких як Gmail або офісний пакет.
На думку експертів, така радикальна зміна є природним наслідком величезних витрат, необхідних для надання послуги. Врешті-решт це змусить кожного провідного гравця в цьому секторі пропонувати різні моделі підписки, щоб покрити свої видатки.
ШІ-пошук обходиться дорожче за традиційний. Стягуючи плату за пошук зі штучним інтелектом, Google намагатиметься принаймні окупити ці витрати
Хізер Доу, головний спеціаліст з питань даних у консалтинговій компанії UST
Навчання ШІ — дуже дорогий процес
Значна частина уваги в рамках ШІ приділяється величезним витратам на обчислювальні потужності, які використовуються для навчання генеративних моделей. За словами інженера Джеймса Гамільтона, минулого року Amazon лише в рамках одного навчального запуску витратила $65 млн.
Нещодавно OpenAI та Microsoft оголосили про плани побудувати центр обробки даних вартістю $100 млрд. А в січні Марк Цукерберг заявив, що його мета — витратити щонайменше $9 млрд тільки на графічні процесори NVIDIA.
Але витрати на навчання ШІ становлять лише десяту частину від загальних видатків у секторі, вважає аналітик Брент Тілл з інвестиційної компанії Jefferies. За його словами, більшість витрат спрямовані саме на запуск, а не на навчання моделей.
Понад 90% витрат на обчислення ШІ сьогодні спрямовуються на інференцію, оскільки витрати на це зростають набагато швидше, ніж на навчання
Брент Тілл
Багато компаній встановили плату за користування ШІ
Тілл додав, що деякі компанії вже встановили щомісячну абонентську плату за нові функції ШІ. Наприклад, пошукова система Perplexity не показує рекламу, але пропонує «професійний» рівень за $20 на місяць, який надає доступ до більш потужних моделей ШІ та необмежене використання.
Проте інші компанії продовжують пропонувати свої продукти собі у збиток. Функції штучного інтелекту в пошуковій системі Bing від Microsoft є безплатними, але прив’язані до браузера Edge. Стартап Arc, що займається пошуком і переглядом вебсторінок, також не стягує плату за використання своїх сервісів. Однак розробники не виключають, що в майбутньому вони запустять бізнес-тарифи для підприємців.