Google та Facebook будуть показувати, скільки їм заплатили за політичну рекламу
Наступні роки в багатьох країнах пройдуть під гаслом виборів і чиновники Євросоюзу намагаються зробити політичну рекламу в інтернеті більш прозорою. Великі технологічні фірми зіткнуться з новими правилами Європейського Союзу, щоб чітко маркувати політичну рекламу на своїх платформах, хто за неї заплатив і скільки, а також на які вибори націлена реклама.
Порушення нових вимог ЄС можуть каратися штрафами в розмірі до 6% від річного обороту рекламодавця.
Правила забороняють організаціям третіх країн спонсорувати політичну рекламу в ЄС протягом трьох місяців перед виборами чи референдумом, а також забороняють рекламу, яка описує людей на основі етнічної приналежності, релігії чи сексуальної орієнтації.
«Нові правила ускладнять іноземним суб’єктам поширення дезінформації та втручання в наші вільні та демократичні процеси», — заявив депутат Європарламенту Сандро Гозі, який очолює процес у Європейському парламенті.
Країни ЄС і законодавці ЄС уклали угоду після того, як обговорили деталі проекту регламенту, який минулого року запропонувала Європейська комісія.
Уся політична онлайн-реклама буде доступна в онлайн-сховищі оголошень.
«Ми також забезпечили сприятливе середовище для транснаціональної кампанії вчасно до наступних виборів до Європейського парламенту», – сказав Гозі.
Європейський парламент проведе вибори в червні наступного року, і багато хто стурбований дезінформацією та іноземним втручанням напередодні виборів.
Загальноблокові правила почнуть застосовуватися через 18 місяців після набуття чинності, тобто в 2025 році.
До того часу заходи, що регулюють недискримінаційне надання транскордонної політичної реклами, в тому числі для європейських політичних партій і політичних груп, вже будуть діяти на виборах до Європейського парламенту в 2024 році.