Голландські криміналісти зламали систему зберігання даних електромобілів Tesla і знайшли там багато цікавого
Команда голландських криміналістів зламала систему зберігання даних електромобілів Tesla, що відкрило доступ до величезної кількості інформації, яка збирається машиною в процесі роботи. Ця інформація може виявитися корисною при розслідуванні автомобільних аварій, пише The Verge.
Не секрет, що електромобілі Tesla записують інформацію про поведінку своїх власників за кермом. Ці дані дозволяють удосконалювати електронну систему допомоги водієві, яку в компанії називають «автопілотом» (Autopilot) і системою «повністю автономного водіння» (Full Self-Driving), а також можуть представляти цінність для фахівців, що займаються розслідуваннями автомобільних аварій. Однак голландські слідчі з Нідерландського інституту судової експертизи (NFI) з’ясували, що комп’ютер електромобіля зберігає набагато більше інформації, ніж передбачалося. Зокрема, в базу даних записується інформація про швидкість електромобіля, положення педалі акселератора, кут повороту рульового колеса і використання гальм. Деякі з цих даних можуть зберігатися рік.
Криміналісти досліджували аварію за участю електромобіля Tesla, в який в’їхав інший автомобіль після того, як автопілот Tesla несподіваного загальмував. Але замість того, щоб звернутися безпосередньо в Tesla для запиту потрібної інформації, записаної бортовим комп’ютером електромобіля, голландські експерти вирішили вдатися до зворотного інжинірингу, щоб розібратися в роботі системи зберігання даних самостійно і «об’єктивно оцінити отримані дані».
«Ці дані містять велику інформацію для судово-медичних експертів і аналітиків дорожньо-транспортних пригод. Вона може допомогти в розслідуванні кримінальної справи після ДТП зі смертельними наслідками », – коментує Френсіс Хоогендік (Francis Hoogendijk), фахівець Нідерландського інституту судової експертизи.
Фахівці NFI відзначили, що хоча в минулому Tesla надавала дані за запитом голландського уряду, багато відомостей, які могли б виявитися корисними в розслідуваннях, втрачалися. «Tesla надає тільки певний набір потрібних даних, прив’язаний до конкретного часу, в той час, як в логах комп’ютера міститься більш докладна інформація» – йдеться в звіті фахівців NFI.
Tesla шифрує свої дані, щоб захистити їх від конкуруючих виробників. Власники електромобілів Tesla можуть вимагати від компанії свої дані, в тому числі записи з камер після аварії. Автопілот електромобілів також може працювати в так званому «тіньовому режимі». У цьому випадку він не керує автомобілем, але дозволяє бортовому комп’ютеру збирати статичні дані про хибнопозитивні й помилково негативні дії. Іншими словами, автомобіль реєструє події спрацьовування тієї чи іншої системи автопілота, що дозволяє інженерам компанії дізнаватися, зміг би автопілот уникнути аварії у тому чи іншому випадку, якби вона сталася.
Слідчі з Нідерландів сподіваються, що компанія Tesla надалі надаватиме широкий спектр інформації для слідчих.
«Автомобілі вже стали більше схожі на інші цифрові продукти з можливістю запису і зберігання важливої інформації, ніж звичайні машини. Було б добре, якби ці дані придатні для слідчих. Тепер ми знаємо, яку більш конкретну інформацію можна отримати від Tesla для встановлення причини аварії », – розповіли в інституті.
У Tesla звіт NFI ніяк не прокоментували.