Голова Microsoft: «У нас є дозвіл на створення нового інтернету»
Незабаром після того, як Сатя Наделла став у 2014 році гендиректором Microsoft, йому почали радити закрити підрозділ відеоігор Xbox і сконцентруватися на хмарних обчисленнях. Але він вчинив інакше, побачивши можливість створення нової клієнтської бази в спільноті онлайн-ігор. Його першою угодою на новому посту стала покупка гри Minecraft. І нещодавно Microsoft стала третьою за доходами ігровою компанією світу після Tencent та Sony, заплативши $75 млрд за придбання Activision Blizzard, розробника Warcraft, Call of Duty та Candy Crash.
Угода Microsoft з придбання Activision Blizzard показує не тільки неослабний інтерес компанії до сфери відеоігор, але і говорить про роль онлайн-взаємодій у роботі, освіті та розвагах майбутнього. Покупка вказує на те, що Microsoft збирається відправитися в «метавсесвіт» – безмежний віртуальний простір, який поспішають створити гіганти ІТ, пише Ars Technica. В інтерв’ю Financial Times комерційний директор компанії Сатя Наделла розповів, як відеоігри змінять вигляд наступної обчислювальної платформи.
«Що таке метавсесвіт? — запитує Наделла. — Метавсесвіт — це, по суті, створення ігор. Вона про те, щоб помістити людей, місця, предмети у фізичний двигун і потім всі ці люди, місця, предмети у фізичному двигуні матимуть відношення один до одного. Незабаром ви будете сидіти в конференц-залі у вигляді аватарів, голограм або навіть 2D-поверхонь, з об’ємним звуком. І знаєте що? Все це ми вже робили раніше в іграх».
Підхід Microsoft до розробки метавсесвіту полягає в демократизації створення ігор, щоб кожен бажаючий міг мати можливість побудувати будь-який простір і населити його цифровими людьми та предметами на свій розсуд.
«На мій погляд, чудово справляючись зі створенням ігор, ми отримуємо дозвіл побудувати цю нову платформу, яка, фактично, і є новий інтернет: втілена присутність,— пояснив Наделла. — Сьогодні я граю в гру, але не в грі. Тепер ми можемо почати мріяти, що за допомогою метавсесвіту я зможу буквально перебувати всередині гри, як і в конференц-залі під час наради».
Інший варіант застосування ігрових технологій у бізнес-процесах, за словами глави Microsoft, це створення цифрових двійників підприємств або об’єктів. Можна зробити копію фабрики й спробувати візуалізувати її роботу, щоб потім оптимізувати її. Це теж вже є у відеоіграх.
За визнанням Наделли, Microsoft будує «додатки для метавсесвіту». Досвід компанії в бізнес-додатках, інструментах підвищення продуктивності, проведення конференцій і створення ігор – все це буде перенесено на єдину платформу. Аватари, за допомогою яких люди спілкуватимуться у віртуалі, придбають третій вимір. Користувачі зможуть отримувати інформацію і з голосу, і з тривимірного зображення особи, як ми звикли в реальному житті.
Компанія Microsoft може наслідувати приклад Apple та Google і створити пропрієтарне обладнання для своїх майбутніх пристроїв. Минулого року ІТ-гігант опублікував відразу кілька вакансій для розробників з досвідом у створенні SoC («Система на кристалі»), для роботи в команді Surface, яка займається ноутбуками, планшетами та смартфонами.