Як виглядають заарештовані за кордоном літаки російських авіакомпаній (фото)
В іноземних аеропортах заарештували 78 літаків російських авіакомпаній через санкції США та Євросоюзу. Вони належали іноземним лізинговим компаніям і в момент введення обмежень перебували поза росією.
У столиці Литви під арештом опинилися як мінімум три авіалайнери. Один з них Boeing 737-800 використав російський лоукостер “победа” з групи “аерофлот”. Ще два затримані борти — це Airbus A321 з флоту російської Red Wings.
Щоб прибрати асоціацію з росією, на літаку “победи” зафарбували всі розпізнавальні знаки авіакомпанії та російський прапор. На фюзеляжах літаків Red Wings з’явилися великі написи, що ці борти — власність не росії, а американської компанії BBAM US LP із Сан-Франциско.
Що передувало затриманню літаків
Питання звичайно ж риторичне, але все-таки пояснимо. США та Євросоюз ввели санкції проти цивільної авіації росії з метою привести цю галузь до повної деградації. Причиною таких дій стало вторгнення Росії до України.
До початку війни більшість перевезень у росії виконували літаки західного виробництва — американські Boeing та європейські Airbus. Чомусь розхвалені російською пропагандою Sukhoi Superjet 100 не користувались у росіян популярністю через малу кількість крісел, велику витрату пального і кучу недоопрацювань. Простіше кажучи, літак “сирий”.
Санкції також враховують заборону на постачання запчастин до росії та відключення російських авіакомпаній доступу до технічної документації для іноземних літаків. Той же Sukhoi Superjet 100 на половину з іноземних комплектуючих.
Додатково США ввели санкції для 100 літаків російських авіакомпаній, які навіть забороняють їх дозаправку в будь-яких аеропортах світу. В результаті це фактично зупинило польоти двох найбільших чартерних авіаперевізників росії – Azur Air та Nordwind. Інші авіакомпанії були змушені припинити польоти за кордон на літаках іноземного виробництва.
Не довго думаючи, росіяни присвоїли близько 400 літаків іноземних лізингодавців і оголосили їх своїми. Це вже назвали на заході як найбільша крадіжка літаків в історії авіації.
Також, стало відомо, що найбільша лізингова компанія світу AerCap позивається до росії за вкрадені літаки