Європа ввела нові правила безпеки для авіації: як зміняться авіаперельоти
Люди які проводжають або ж зустрічають пасажирів тепер не зможуть заходити в термінали, пасажирам та персоналу доведеться носити маски, а авіакомпанії повинні будуть стимулювати хворих мандрівників не приїжджати в аеропорт.
Ці заходи передбачені новим керівництвом по забезпеченню безпеки здоров’я при користуванні авіатранспортом, який на замовлення Єврокомісії розробило Європейське агентство з безпеки авіації (EASA) та Європейський центр по запобіганню та контролю захворювань (ECDC).
27-сторінковий документ описує рекомендації для пасажирів і працівників авіації в умовах пандемії COVID-19 та охоплює всі етапи подорожі – від виїзду в аеропорт до виходу із терміналу по прильоту. Портал avianews.com вивчив керівництво та описав його ключові моменти нижче.
Перед вильотом
Авіакомпанії повинні будуть стимулювати пасажирів, які мають ознаки COVID-19, наприклад, температуру, задишку, втрату смаку або запаху, залишатися вдома і взагалі не виїжджати в аеропорт. Такими заходами названі можливість безкоштовного перебронювання квитка або його скасування при пред’явленні довідки від лікаря.
Також керівництво забороняє зустрічаючим та проводжаючим заходити в термінал. Доступ в аеровокзал тепер буде тільки у пасажирів по квитку та працівників, задіяних в роботі об’єктів та інфраструктури.
Пасажирам, які мають ознаки хвороби або порушують встановлені правила гігієни, можуть відмовити у вході в термінал або посадці в літак. У EASA очікують, що найближчим часом збільшиться число пасажирів-бешкетників через введення нових правил, тому що мандрівники можуть конфліктувати із-за того, що хтось із них не виконує рекомендації.
В аеропорту
При вході в аеропорт у пасажирів та працівників може перевірятися температура тіла, а ті, у кого температура перевищує 38 °C повинні направлятися на додатковий контроль. Однак EASA звертає увагу, що у цього заходу досить низька ефективність.
Це пов’язано з тим, що багато хворих COVID-19 не мають температури, датчики вимагають регулярного калібрування, температуру можна зменшити за допомогою прийому жарознижуючих засобів. В результаті така перевірка може створити помилкове відчуття безпеки при недотриманні інших заходів. Через це EASA радить витрачати кошти на інші засоби забезпечення безпеки здоров’я.
Серед них – більш ретельне прибирання в терміналах та приміщеннях, встановлення захисних екранів на стаціонарних стійках, наприклад, реєстрації або паспортного контролю.
Між людьми повинна дотримуватися дистанція 1,5 метра. Для визначення дистанції на підлогу можуть наноситися спеціальні мітки.
Відкриття пунктів торгівлі за винятком важливих сервісів (ймовірно, маються на увазі аптеки) в аеропортах відкладено (Тобто, Duty Free навряд буде працювати). При цьому оператори повинні забезпечити пасажирів безкоштовної питною водою.
Засоби захисту для пасажирів та персоналу
Носіння маски рекомендовано після входу в термінал, в літаку і до виходу з аеропорту по прильоту в місці призначення. Виняток зроблено лише для дітей до 6 років та дорослих, які не можуть носити маски за показаннями здоров’я.
Персонал, який спілкується з пасажирами, повинен додатково мати рукавички, а співробітники служби авіаційної безпеки – захисні прозорі екрани на обличчі.
Форма повинна змінюватися щодня. Допускається відступати від цієї вимоги, якщо поверх форми одягається одноразовий захисний костюм.
Оператори аеропортів повинні забезпечити можливість придбання маски пасажирами при вході або на території аеропорту, якщо вони не змогли її купити до приїзду в термінал. Також авіакомпанії повинні мати необхідний запас масок на борту та одноразові пакети для їх утилізації після польоту.
Посадка в літак
Біля виходу на посадку, аеропорти повинні будуть розмістити дезінфектори для рук. Якщо посадка проводиться з використанням автобусів, їх число повинне бути збільшено для забезпечення достатньої дистанції в салоні між людьми. Якщо посадка проводиться пішки або через телетрап, в літак будуть запускатися пасажири від останнього ряду до першого.
На борту літака
EASA не обмежувала кількість місць в літаках, які можуть продавати авіакомпанії. Однак якщо дозволяє завантаженість та баланс літака, мандрівники повинні сідати якомога далі один від одного.
Авіакомпаніям рекомендували забезпечити перевезення в салоні меншої кількості ручної поклажі шляхом стимулювання здавання речей в багаж.
Бортпровідники повинні забезпечити відсутність черг в проходах та біля туалетів, при цьому один з туалетів рекомендовано резервувати для потреб екіпажів.
Сервіс на борту повинен бути обмежений для зменшення взаємодії між людьми. Заборонено продаж Duty Free та інших товарів крім попередньо упакованої їжі. По можливості, авіакомпанії повинні відмовитися від оплати готівкою та перейти на використання банківських карт.
Також на борту літака за наявності технічної можливості слід збільшити подачу свіжого повітря замість рециркуляції. Заборонено тримати пасажирів в салоні більше 30 хвилин, якщо вентиляція не забезпечена належним чином.
Більш детальніше можна ознайомитися в керівництві EASA COVID-19 Aviation Health Safety Protocol (керівництво англійською мовою).
Бережіть себе, та будьте здорові. Носіть індивідуальні засоби захисту, а якщо відчуваєте нездужання, БУДЬ ЛАСКА, нікуди не їдьте і особливо, не подорожуйте літаком. Дякуємо!