Європейські та британські регулятори не бачать у 5G загрози для авіації
Європейське агентство авіаційної безпеки (EASA) заявило, що його фахівці не змогли підтвердити факт загрози 5G-обладнання для авіаційних систем. З ними погодилися колеги британського Управління цивільної авіації (CAA), які заявили про відсутність підтверджених випадків виникнення перешкод від 5G мереж на авіаційному устаткуванні. При цьому американське відомство, як і раніше, висловлює стурбованість.
Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) неодноразово заявляло про те, що операторське 5G-обладнання може становити загрозу для систем, встановлених на літаках, і в першу чергу для радіовисотомірів. У зв’язку з цим американським операторам довелося відкласти введення в експлуатацію мереж п’ятого покоління в сантиметровому діапазоні (C-Band). У США проблему намагаються вирішити зусиллями як операторів, так і профільних відомств.
Проте у Великій Британії проблеми не бачать досі. Ще наприкінці року CAA заявило, що за результатами взаємодії з іншими національними регуляторами не було встановлено жодного прецеденту, коли обладнання 5G створювало будь-які перешкоди у роботі авіаційних систем. При цьому відомство обережно зазначило: «Робота в минулому не є гарантією для майбутніх сценаріїв». Британське видання The Register відзначило, що радіовисотоміри, для яких 5G-обладнання, на думку FAA, може становити загрозу, працює в частотному діапазоні 4,2-4,4 ГГц. При цьому під сантиметровий діапазон мереж 5G США виділили частоти 3,7–3,98 ГГц, а в Європі це 3,4–3,8 ГГц.
Європейське відомство наприкінці минулого року також опублікувало аналогічну британську заяву, в якій, зокрема, йдеться: «EASA не вдалося виявити наявність небезпечних умов».
Проте аналітик Gartner Білл Рей (Bill Ray) заявив виданню The Register, що американське відомство все-таки має мінімум два приводи для занепокоєння. У США операторське обладнання працює на більш високих потужностях, ніж у Європі (1585 Вт проти 631 Вт). Крім того, впевнений він, ніхто поки що достовірно не знає, наскільки ефективні на практиці частотні фільтри радіовисотомірів.