Ілон Маск пишається тим, що за рік із лишком випробувань бета-версії Tesla FSD ніхто в аваріях не постраждав
Понад рік тому компанія Tesla запустила програму бета-тестування комплексу FSD, який автоматизує багато функцій керування електромобілем. Довгий час доступ до бета-тестування мали переважно співробітники компанії, але з недавніх пір він відкритий для рядових дисциплінованих автовласників. Глава компанії пишається тим, що за час тестування серйозних аварій за участю електромобілів Tesla не сталося.
Ілон Маск (Elon Musk), як зазначає Electrek, раніше висловлював гордість фактом безаварійного тестування бета-версії FSD, але цього тижня ще раз підтвердив збереження подібної статистики. Програма почала працювати у жовтні 2020 року, зараз у ній беруть участь кілька тисяч власників електромобілів Tesla, але досі ніхто не постраждав у серйозних аваріях. За цей же час лише у США на дорогах загинуло понад двадцять тисяч людей.
Втім, у листопаді минулого року один із власників Tesla Model Y, який проживає в Каліфорнії, спробував заявити, що потрапив в аварію з вини бета-версії FSD, яку він тестував на дорогах цього штату. За словами автора скарги, при скоєнні лівого повороту електромобіль почав самостійно перебудовуватися в іншу смугу, спроби автовласника скоригувати траєкторію натрапили на серйозний опір з боку системи кермового керування, внаслідок чого машина допустила зіткнення з транспортним засобом, який рухався по сусідній смузі у попутному напрямку. Власник стверджує, що ліва сторона електромобіля була серйозно пошкоджена. Ні компанія Tesla, ні агентство NHTSA не дали оцінок даному інциденту, і поки що немає підстав стверджувати, що аварія сталася з вини помилок саме у роботі FSD.
У будь-якому випадку, безаварійна статистика також говорить про високу дисциплінованість учасників програми бета-тестування, оскільки вони з високим ступенем ймовірності могли запобігати аварійним ситуаціям. Робота FSD останніх версій неодноразово ставала об’єктом критики, оскільки електромобілі починали екстрено гальмувати перед хибними перешкодами. Якщо раніше фахівці Tesla займалися навчанням системи розпізнавання об’єктів через бортові камери, то тепер цей процес автоматизований. З травня минулого року Tesla також відмовилася від використання радарів в електромобілях Model 3 та Model Y які збираються на території США, перейшовши виключно на розпізнавання перешкод за допомогою камер.