Інженер NASA розповів, як це — керувати марсоходом

Менш ніж через два місяці американське аерокосмічне агентство NASA планує висадити на Червоній планеті новий марсохід. Якщо все піде за планом, ровер «Наполегливість» (Perseverance), оснащений набором різних наукових інструментів, відкриє нову сторінку міжпланетних досліджень вже в середині лютого наступного року.

Про те, як це насправді — керувати роботом, що знаходяться за багато мільйонів кілометрів від Землі, — поділився інженер NASA Еван Хільгеманн (Evan Hilgemann). Минулого року Хільгеманн приєднався до команди інженерів, відповідальних за управління шестиколісним марсоходом NASA «К’юріосіті», який працює на Марсі вже більш як 8 років.

Оскільки для передачі сигналу між Землею та Марсом потрібно близько 22 хвилин, «Наполегливості» доведеться виконувати безліч різних завдань самостійно. Однак «багато активності, якими займаються ровери, насправді жорстко заскріптованні та заплановані ще заздалегідь на Землі», пояснює Хільгеманн.

«Наполегливість» оснащений декількома 3D-камерами, які дозволять йому знімати близьке та далеке оточення. Завдяки даним з цих навігаційних камер команди на Землі зможуть відтворити якості ґрунту, по якій буде пересуватися нова мобільна дослідницька станція.

 

На Хільгеманна та його колег по команді буде покладено завдання щодо уникнення проблем, з якими потенційно може зіткнутися новий марсохід в ході його пересування по поверхні Червоної планети. За словами Хільгеманна, «підвіска марсохода може впоратись з пересуванням машини по камінню висотою кілька сантиметрів, тому все що більше — має акуратно об’їжатися планетоходом». Крім того, роботу необхідно буде уникати ділянок з дрібними каменями й хиткою поверхнею, щоб випадково в них не застрягти.

У команди є кілька способів для управління марсоходом. Наприклад, в режимі «сліпого водіння» на ровер будуть передаватися списки команд та інструкцій для його подальших дій. Також можливий режим «візуального одометра», коли машина пересувається та зупиняється через кожен метр шляху для фотографування оточення та надсилання даних на Землю, де комп’ютер вирішує — чи безпечно рухатися далі по цьому маршруту. Самий просунутий спосіб «автонавігація» або «автонав» дозволить «Наполегливості» пересуватися в повністю автономному режимі.

«Оскільки в режимі автонавігації машині необхідно часто зупинятися для створення зображень та аналізу даних, цей режим насправді є найповільнішим. Наприклад, при використанні автонава ровер К’юріосіті покриває лише близько 30 метрів марсіанської поверхні в годину», — пояснює Хільгеманн.

У разі успішної висадки на Червону планету після «семи хвилин жаху» марсохід «Наполегливість» досить швидко почне виконувати свою дослідницьку місію з пошуку доказів життя на Марсі в минулому. Завдяки ряду удосконалень в його системі навігації, в якій застосовуються окремий комп’ютер та більш сучасні алгоритми, «Наполегливість» зможе пересуватися по Червоній планеті як мінімум у два рази швидше «К’юріосіті», говорить Хільгеманн. Однією з найважливіших завдань нового марсохода стане збір найцікавіших зразків марсіанського ґрунту для їх подальшого транспортування на Землю в ході майбутніх місій на Марс.

Читайте також: NASA показало, що чекає марсохід «Наполегливість» при посадці на Червону планету 18 лютого

Джерело medium.com

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше