Канада готується слідом за Австралією стягувати плату з Facebook за розміщення новин
У Канаді повні рішучості прийняти за прикладом Австралії закон, який зобов’язує такі компанії, як Facebook та Google, платити місцевим виданням за публікацію їхніх новин на своїх платформах.
Міністр культурної спадщини Канади Стівен Гильбо (Steven Guilbeault), відповідальний за розробку закону, який буде оприлюднений в найближчі місяці, засудив дії Facebook, яка заблокувала весь австралійський новинний контент, заявивши, що такі дії не зупинять Оттаву.
«Канада знаходиться в авангарді цієї битви, ми дійсно серед першої групи країн у світі, які роблять це», — повідомив він репортерам.
Торік канадські ЗМІ попереджали про потенційні проблеми на ринку журналістики, які виникнуть без втручання уряду. За їх словами, австралійський підхід дозволить видавцям отримувати 620 млн канадських доларів на рік. Вони попередили, що без оперативного реагування Канада може втратити 700 з 3100 робочих місць в газетній журналістиці.
Гильбо повідомив, що Канада розглядає два варіанти. Перший — це австралійська модель, згідно з якою Facebook та Google повинні укладати угоди з оплати послуг новинних агентств, посилання на які стимулюють активність їх сервісів, або погоджувати ціну через обов’язковий арбітраж.
Другий варіант — за прикладом Франції вимагати, щоб великі технологічні платформи вирішували питання оплати за використання новинного контенту за допомогою переговорів з видавцями.
«Ми працюємо над тим, щоб вибрати найбільш відповідну модель», — повідомив міністр, додавши, що на минулому тижні він обговорював зі своїми французькими, австралійськими, німецькими та фінськими колегами можливість спільної роботи щодо забезпечення справедливої компенсації за веб-контент.