Кібератака на “Укрзалізницю”: останні новини, простій, відновлення систем

У зв’язку з тимчасовим обмеженням функціональності внутрішніх мереж “Укрзалізниці”, працівники, які не можуть повноцінно виконувати свої обов’язки, будуть переведені в режим очікування.
Інформацію про це оприлюднив голова правління “Укрзалізниці” Олександр Перцовський через внутрішній канал зв’язку для співробітників, як повідомляє видання Rail.insider. Керівник компанії зазначив, що фахівці з інформаційних технологій вже четвертий день працюють над відновленням систем після масштабної кібератаки.
“Додаток для придбання квитків вже відновлено, і зараз триває процес його стабілізації та повернення повного функціоналу. Паралельно команди працюють над відновленням систем, що забезпечують вантажні перевезення, внутрішні операційні, кадрові, фінансові та інші процеси. Вся комп’ютерна техніка співробітників проходить ретельну перевірку на наявність шкідливого програмного забезпечення. В умовах обмеженого доступу до ІТ-систем багато адміністративних працівників не можуть ефективно виконувати свої завдання”, – пояснив Олександр Перцовський.
Він додав, що “Укрзалізниця” не може дозволити, щоб “адміністративні працівники в центральному офісі, філіях та регіонах просто приходили на роботу і дивилися на вимкнені монітори”.
“Ми прийняли рішення ввести режим очікування для працівників, які тимчасово не мають повного обсягу роботи, з частковою оплатою. Це дозволить зберегти ресурси компанії, а працівникам – ефективніше використовувати свій час. Такі зміни в організації роботи будуть діяти до повного відновлення корпоративних ІТ-систем та сервісів”, – зазначив голова правління “Укрзалізниці”.
Нагадаємо, що вранці 23 березня “Укрзалізниця” повідомила про збій у своїх ІТ-системах, не одразу вказавши причини. Пізніше Олександр Перцовський підтвердив, що компанія зазнала безпрецедентної, складної та багаторівневої кібератаки на свої сервери та ІТ-ресурси. Онлайн-сервіси досі працюють з перебоями.
Експерти з кібербезпеки вже надали перші оцінки масштабу хакерської атаки на “Укрзалізницю”.
За повідомленням компанії, наразі в безпечному середовищі розгорнуто резервну інфраструктуру, і триває підготовка до перезапуску критичних систем з резервних копій.
“Укрзалізниця” також повідомила про тимчасові зміни в організації вантажних перевезень. Після відновлення вантажних сервісів оформлення документів знову буде здійснюватися в електронному форматі.
Олександр Перцовський також повідомив, що компанія розробляє компенсаційні заходи для пасажирів.
Часткове відновлення роботи сервісів відбулося 27 березня, але пасажири продовжують скаржитися на їх нестабільну роботу.
Компанія також надала інструкції щодо відновлення втрачених квитків.
Як знайти квиток, куплений раніше
- Перевірте свою електронну пошту — там має бути лист від «Укрзалізниці» з PDF-квитком, якщо ви додавали свою електронну пошту до вашого профілю в застосунку. Перевірте також папку «спам» — квитки могли надійти туди. ⠀
- Не знайшли квиток? Приходьте на потяг принаймні за 20 хвилин до відправлення. Провідник може перевірити підставу на проїзд за підтвердженням оплати: запис у банківському застосунку або квитанція про оплату.⠀
Як повернути раніше придбаний онлайн-квиток
- Заповніть заявку на повернення Повернути квиток можна не пізніше ніж за 1 годину до відправлення.⠀
Якщо ви резервували кошти для автоматичної купівлі, а квиток через кібератаку так і не надійшов
- Заповніть заявку на повернення — ми повернемо гроші після перевірки.
Час повернення залежить від вашого банку й може тривати до 30 банківських днів.