Комп’ютер навчили автоматично визначати вік людини при покупці алкоголю
Поки що це запроваджено лише у Великій Британії
У Британії великі мережі супермаркетів почали тестувати автоматизовану систему перевірки віку під час купівлі алкоголю. Покупцям більше не доведеться пред’являти паспорт.
У випробуванні використовуватимуться камери, які можуть оцінити вік кожного клієнта. Це частина тестування технологій Міністерства внутрішніх справ для допомоги у продажу алкоголю. Якщо клієнти згодні, камера вгадує їхній вік, використовуючи алгоритми, навчені з урахуванням даних анонімних осіб. Якщо камера вирішить, що їм менш як 25 років, вони мають пред’явити посвідчення особи співробітнику.
Чекання підтвердження віку на касі самообслуговування іноді розчаровує покупців’, – сказав Робін Томбс, виконавчий директор Yoti, компанії, що надає технологію. ‘Наші рішення для перевірки віку допомагають рітейлерам, таким як Asda, відповідати вимогам регулюючих органів по всьому світу і йти в ногу зі споживчим попитом на швидкі та зручні послуги, зберігаючи при цьому конфіденційність людей’.
Yoti наголошує, що це не розпізнавання осіб, яке намагається порівняти окремі особи з особами у базі даних. І система не зберігатиме зображення, які вона робить.
Алгоритм, протестований більш ніж 125 000 осіб віком від 6 до 60 років, в середньому вгадував їх вік з точністю до 2,2 року – 1,5 року серед 16-20-річних. Старший директор Asda з інновацій у роздрібній торгівлі Джері Хеберд (Geri Hebberd) сказала, що супермаркет був радий випробувати технологію і «з нетерпінням чекав на реакцію клієнтів».
‘Ми знаємо, як не вистачає часу для деяких наших клієнтів, тому ми завжди хочемо зробити для них все швидше і простіше, коли вони роблять покупки у нас’, – додала вона.
Проблеми з конфіденційністю виникли у 2020 році, коли 18 кооперативних магазинів протестували систему розпізнавання осіб від стартапу Facewatch, яка попереджала персонал про клієнтів, які зафіксували «крадіжки чи антигромадську поведінку».