Концептуальний літак MIT вловлює власні вихлопи
Відмова від авіаційного палива — трудомісткий і тривалий процес. Інженери з MIT запропонували цікаве рішення для перехідного етапу на шляху до чистого повітряного транспорту. Розроблений ними гібридний літак викидає в атмосферу на 95% менше оксиду азоту, вловлюючи більшу частину власної емісії всередині вантажного відсіку.
Крім вихлопів вуглекислого газу, що становлять приблизно 2-3% від загального обсягу глобальної емісії, авіаційні двигуни виробляють оксид азоту. Це ще один шкідливий газ, який, на думку дослідників, призводить до десятків тисяч випадків передчасної смерті від хвороб легенів і серця.
Команда інженерів з MIT, що займалася цією проблемою, поставили собі питання, чи можливо застосувати той же тип системи контролю емісії, який застосовується в дизельних вантажівках, в силовій установці літаків, пише New Atlas. Виявилося, що це не так-то просто. Газові турбіни під крилами, що обертають пропелери, також викидають вихлопні гази. Якщо оснастити їх пристроєм контролю емісії, це послабить тягу.
Проте, рішення було знайдено: дослідники запропонували розмістити газові турбіни в вантажному відсіку літака. Звідти вони зможуть обертати пропелери не безпосередньо, а за допомогою генератора, а встановлена там же система контролю вловлює вихлоп і очищає повітря, який потім викидається в атмосферу.
Якщо таку систему встановити під черевом літака, вона очистить 95% оксиду азоту, тоді як додаткова маса зажадає додаткової витрати палива всього в розмірі 0,6%.
У такому вигляді гібридна система може стати потенційним трампліном на шляху до електрифікації великогабаритної авіації, яка поки що не може літати на великі відстані через обмеження питомої потужності сучасних батарей.
Колишній глава Microsoft і філантроп Білл Гейтс не вірить в успіх вантажного електричного транспорту. На його думку, у легкових електромобілів є майбутнє, але вантажний транспорт і електричні літаки так і залишаться на стадії перспективних концептів.