Китай підминає світовий ринок електромобілів
За оцінками LMC Automotive, до 2028 року Китай вироблятиме понад 8 мільйонів електромобілів щорічно, в порівнянні з приблизно 1 мільйоном електромобілів минулого року. При цьому в Європі до 2028 року буде проводитися лише 5,7 мільйона повністю електричних автомобілів в рік.
Виробники з Північної Америки поки що сильно відстають. Минулого місяця президент Байден закликав Сполучені Штати активізувати зусилля в галузі електромобілів, відзначаючи, що його країна зараз відстає від Китаю. За даними LMC Automotive, до 2028 року північноамериканські компанії планують випускати всього 1,4 мільйона електромобілів, в той час, як торік було вироблено близько 410 тисяч автомобілів.
Китай будує заводи з виробництва електромобілів майже так само швидко, як і весь інший світ. Китайські виробники залучають мільярди доларів від іноземних і місцевих інвесторів, щоб очолити висхідний ринок електромобілів.
На цю мить рано говорити про те, що китайські автовиробники зможуть зайняти передові позиції на ринку електромобілів, але вони посилено працюють у цьому напрямку, організовуючи необхідну інфраструктуру і розширюючи виробничі потужності. Xpeng Motors, Nio, Geely й інші будують нові заводи всередині країни та регулярно вводять в експлуатацію нові виробничі потужності, що дозволяє поступово збільшувати випуск продукції.
Крім того, різні стартапи, виробники електроніки та інші новачки в автомобільній промисловості приєднуються до битви за місце на ринку електромобілів. При цьому вони роблять ставку на те, що покупці в Китаї та інших країнах світу будуть готові витратити не менше 40 тисяч доларів на покупку електромобіля у маловідомої компанії.
За підтримки уряду в Китаї побудовано понад 800 000 громадських зарядних станцій, що майже вдвічі більше, ніж в решті світу. Ринок електромобілів стрімко зростає, і все більше і більше великих виробників оголошують про плани щодо поетапної відмови від виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.