Китайська NIO змогла за рік збільшити обсяги поставок електромобілів в чотири рази, але до Tesla їй ще далеко
Зараз половина всіх експлуатованих у світі електромобілів їздить по дорогах Китаю. Місцеві молоді гравці прагнуть обійти один одного і наблизитися до Tesla, яка контролює 11% китайського ринку. Амбітній компанії NIO вдалося за рік збільшити кількість відвантажених електромобілів в чотири рази, обігнавши найближчого конкурента XPeng.
Поки китайські виробники не можуть похвалитися такими ж обсягами реалізації електромобілів в Китаї, як Tesla, але динаміка показників вражає. Як повідомляє CNBC, в січні поточного року NIO відвантажила 7225 електромобілів — це в чотири з гаком рази більше, ніж за аналогічний місяць попереднього року (1598 електромобілів). Компанія XPeng за січень змогла відвантажити 6015 електромобілів, вона оновлює власні рекорди вже третій місяць поспіль. Для NIO рекорди за кількістю поставлених електромобілів оновлюються вже шостий місяць поспіль. Всього за історію свого існування, ця марка відвантажила 82 866 електромобілів.
На торговому майданчику в Нью-Йорку акції NIO з початку року зросли в ціні на 17%, лише трохи поступившись в динаміці цінних паперів Tesla, які подорожчали на 19%. Акції конкурента XPeng виросли в ціні на 15% з початку цього року. На внутрішньому ринку Китаю головним суперником NIO залишається Li Auto, яка контролює рівну з нею частку — близько 2,7%. За межами КНР компанія NIO дещо успішніша, якщо спиратися на статистику EV Sales — їй належить півтора відсотка світового ринку легкових електромобілів проти одного у конкурента.
За спиною трьох найбільших виробників електромобілів в Китаї стоять місцеві IT-гіганти. Шістнадцять відсотків акцій NIO належать Tencent, а холдинг Alibaba контролює 14% акцій XPeng. Агрегатору Meituan-Dianping дісталися 16% акцій Li Auto, хоча він є лише другим за величиною мажоритарним акціонером. У сфері автопілота NIO використовує платформу NVIDIA Drive. У плани NIO входить випуск більш доступних електромобілів під іншою маркою. Поки компанія спирається на виробничі можливості партнера, власних підприємств з випуску електромобілів у неї немає. За прогнозами опитаних Bloomberg експертів, марка NIO зможе вийти на беззбитковість тільки в наступному році, а її виторг буде зростати на 45% щорічно протягом найближчих трьох років.