Китайські електромобільні батареї без кобальту втрачають до 70% заряду на морозі
Як відомо, Tesla та інші виробники електромобілів, прагнуть піти від нікель-кобальтово-марганцевих літієвих акумуляторів. Це, як мінімум, стосується машин для масового ринку. Замість них в Tesla китайської збірки та багато інших електромобілів китайських компаній встановлюються літій-залізо-фосфатні батареї, які дешевші й надійніші, але мають менший запас ходу. З приходом холодів з’ясувалося, що ці акумулятори ще й дуже швидко втрачають свій заряд.
В останні тижні, повідомляє сайт китайської автомобільної промисловості, жителі північних районів країни стали скаржитися на істотне зниження запасу ходу нових електромобілів. Так, житель міста Цзіньчен в провінції Шаньсі повідомив, що його новий електромобіль BYD Han (з підтримкою 5G на ОС HarmonyOS) замість заявлених компанією 605 км на повному заряді акумуляторів проїхав всього 230 км.
І це не поодинокий випадок, хоча він поки самий неприємний. Інші власники цієї ж новітньої моделі з чотирьох північних міст Китаю — Шицзячжуан, Ганьсу, Шеньян та Далянь — також повідомили про зниження пробігу до 260-340 км замість заявлених за методикою NEDC 605 км. Компанія BYD поки ніяк не відреагувала на скарги, але, очевидно, у міру поширення електромобілів жителі північних міст будуть все частіше і частіше скаржитися на зниження дальності пробігу в зимових умовах експлуатації.
Схожа ситуація сталася з Tesla Model 3 китайського виробництва, яка також використовує замість кобальтових літій-залізо-фосфатні батареї. За даними ресурсу Shanghai Securities News, власник з Пекіна скаржився, що реальний запас ходу тільки що купленої ним вітчизняної Model 3 становив лише близько 200 км. Це майже половина офіційного діапазону NEDC в 468 км, заявленого Tesla.